سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1004076
۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
تصاویر/ مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه علمیه خسروشاه

حوزه/ مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران خسروشاه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) امروز با حضور حجت الاسلام عبدالله باقرنژاد امام جمعه خسرو شاه، طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران و بسیجیان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام رفیعی، استاد حوزه در این مراسم گفت: وجود حضرت زهرا (س) پر از خیر و برکت است به گونه‌ای که خداوند به وجود ایشان مباهات می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در دعاهای خویش از خداوند قوت و نیرویی از خداوند طلب می‌کرد که ایشان را بندگی کند، پس با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) می‌توان دریافت که جایگاه مادری، دارای سه جایگاه اصلی است.

استاد حوزه ادامه داد: ۱ -جایگاه خانه داری، یعنی خانه را به گونه‌ای اداره کند که هر کس به جایگاه خود واقف باشد ۲- جایگاه شوهرداری، یعنی عفت و حیا در برخورد با نامحرم ۳- جایگاه فرزند داری، یعنی به گونه‌ای فرزند خود را تربیت کند که همه به وجود ایشان مباهات کند و فرزندی مثل سردار سلیمانی و باوری به جامعه تحویل دهد که دشمن از شنیدن اسمش نیز بترسد همچنان که وقتی از امام حسین (ع) پرسیدند که چرا بیعت نمی‌کنید فرمودند من از مادری شیر خورده‌ام که دوست ندارد به زیر ذلت بروم.

وی ادامه داد: در واقع دشمن می‌خواهد از طریق مادر به اسلام و خانواده ضربه بزند، بدون جنگ و با جایگزین کردن تربیت سگ به جای تربیت فرزند و مشغول کردن بانوان به آرایش که نتیجه آن کودکان بی سرپرست و بزهکار است.

حجت الاسلام رفیعی افزود: در واقع دشمن امنیت خانوادگی و دفاعی ایران را هدف قرار داده که نزدیک به صفر هست و این نتیجه نبودن پدر و مادر در جایگاه خودشان هست و در کل می‌توان گفت با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) می‌توان به زندگی فاطمی و ایده آل دست یافت و انتخاب عاقلانه مساوی زندگی عاشقانه است.

این مراسم به همت مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) و با همکاری بسیج خواهران هاجر خسرو شاه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم از مادران و همسران شهدا تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha