جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: باشگاه داران ورزشی می توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در آیین تندرستی و اجتماع باشگاه‌داران ورزشی شهر قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: از دست‌اندرکاران این اجتماع ارزشمند تشکر می‌کنم و چقدر امروزه ما احتیاج داریم فواصل اجتماعی و فرهنگی بین خودمان را کم کنیم، چراکه همه اقشار جامعه در نهایت، رسالت مشترکی برعهده دارند و باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند.

وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب خاطرنشان کرد: خداوند عده‌ای را در قرآن کریم به شدت بالا می‌برد و از آن‌ها تمجید می‌کند، در حقیقت این‌ها مبلغان رسالت‌های الهی هستند و دائماً تلاش می‌کنند آنچه را که خدای متعال می‌خواهد، در بطن جامعه و خانواده‌ها عملیاتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: یک خانم و آقای باشگاه‌دار ورزشی می‌توانند مبلغ رسالت‌های خدا باشد و البته ممکن است ارائه ناصحیح دین از طریق بنده و امثال بنده باعث این شود که نتوانسته باشیم دین را به گونه‌ای معرفی کنیم که احساس دغدغه ایجاد شود و خودتان را در ترویج و تحکیم دین مسئول بدانید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روز قیامت کسانی‌که تنها به خواندن نماز بسنده نکردند و در راه اقامه آن گام برداشتند، مشمول لطف الهی می‌شوند، اگر در اقامه نماز، ترویج دستورات قرآنی و مواسات و توجه به فقرا غایب باشیم آن وقت حاضر در صحنه جهنم خواهیم شد و با این گرایشات، درسی است که ما نمره بهشت را کسب خواهیم کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین باشگاه‌داری ورزشی را فرصت بی نظیری برای گسترش فرهنگ فاطمی دانست و تاکید کرد: ما می‌توانیم در باشگاه‌هایمان کاری به مکتب حضرت فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم نداشته باشد و یا حتی خدای ناخواسته ضد مرام پیامبر اکرم (ص) حرکت کنیم ولی می‌توانیم همین کاری که الحمدلله شما در حال انجام آن هستید؛ یعنی گسترش فرهنگ فاطمی و مکتب حضرت زهرا (س) را در سرلوحه کارهایمان گردانیم که باعث می‌شود در قیامت نزد حضرت زهرا (س) سرمان بالا باشد و به این کارمان افتخار کنیم.

وی افزود: افرادی که به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند با دیدن تابلو نوشته، شعارهای حین ورزش و برنامه‌ای که از قبل تدوین شده است، تأثیر می‌پذیرند و اگر نیّتمان این‌گونه باشد خداوند نیز به ما عنایت می‌کند و می‌گوید اگر کسی در راه ما اولین قدم را بردارد، قدم بعدی را خودمان به او نشان می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود گفت: شهید حاج قاسم سلمیانی در روز اول فرمانده بزرگ مقاومت جهانی و حامی مستضعفان عالم نبود و مانند سربازی که آمده خدمتی بکند در جبهه‌های نبرد حضور داشت با این نکته که نیت او خالص بود و صداقت داشت که خدا بر اساس این دو، راه‌ها را به روی او باز کرد و او را بزرگ گردانید و او نیز در راه اقامه نماز جهاد کرد و امنیت را برای یک عالم زمینه سازی کرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما هر چه از کربلا داریم به همت حضرت زینب (س) که همراه ولیّ زمان خودش حضرت امام زین‌العابدین (ع) بودند، داریم و تک تک بانوان ما شاگردان مکتب حضرت زینب (س) هستید و روش و اخلاق شما این را نشان می‌دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: در دعای کمیل می‌خوانیم «قَوِّ عَلی خِدمَتِکَ جَوارِحی» یعنی ما دو قوت لازم داریم؛ یک قوّت جوارح است که یعنی مهارت‌های جسمانی و ورزشی را تقویت کنیم و در حقیقت همانی که شما آقایان و خانم‌ها در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌یابید و برای کشورتان مدال کسب می‌کنید و در واقع سفیر فاطمه زهرا (س)، انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی می‌شوید و به دنیا می‌گوئید ما صاحب مکتب، استقلال و فرهنگ متعالی هستیم.

وی افزود: تقویت مهارت‌های جسمانی به تنهایی کافی نیست، چرا که همه جسم که تاریخ مصرف دارد، در خدمت عقل است و شما با فعالیت در این عرصه باعث سلامتی و طول عمر مردم می‌شوید اما بالاخره این عمر حتماً تاریخ مصرفش تمام می‌شود. در دعای کمیل می‌خوانیم «وَاشدُد عَلَی العَزیمَةِ جَوانِحی» خدایا کاری کن که من در تصمیم گیری های اعتقادی، مبنایی و ایمانی حضور جدی داشته باشم و درباره قیامت و قرآن کریم دیدگاه روشنی داشته باشم.

باشگاه داران ورزشی می توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند

انتهای پیام /

باشگاه داران ورزشی می توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha