جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با گلایه از وضعیت برخی از اماکن عمومی مذهبی در همدان، گفت: مصلای همدان با وجود آن که کلنگ آن توسط آیت الله العظمی نوری همدانی زده شده، اما همچنان نیمه کاره باقی مانده و نماز جمعه در سوله برگزار می‌شود که این در شأن مردم متدین همدان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، بعد از ظهر امروز جلسه هماهنگی خیرین و فعالان اقتصادی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این نشست با گلایه از وضعیت برخی از اماکن عمومی مذهبی در همدان، اظهار داشت: مصلای همدان با وجود آنکه کلنگ آن توسط آیت الله العظمی نوری همدانی زده شده، اما همچنان نیمه‌کاره باقی مانده و نماز جمعه در سوله برگزار می‌شود که این در شأن مردم متدین همدان نیست.

وی با بیان اینکه ساختمان برخی از مدارس علمیه استان بعد از گذشت ده سال هنوز هم نیمه‌کاره باقی مانده است، گفت: این مشکلات باید در استان حل شود و این مسائل زیبنده استان همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با اشاره به اینکه زائرسرای استان همدان در مشهد، نزدیک به ۱۵ سال بلاتکلیف مانده است، مطرح کرد: حسینیه همدانی‌ها در مشهد با وجود آنکه وقف همدان می‌باشد، اما متأسفانه ۱۲ سال است که با مشکل روبرو بوده و درگیر اختلافات هستیم.

وی افزود: اگر این حسینیه ساخته شود و به نحو احسن از آن بهره برداری شود، می‌توان از درآمد آن، تمام فقرای همدان را تأمین کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بزرگان همدان باید برای باز شدن این گره‌ها ورود کنند، اظهار داشت: از دیگر مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم زائر سرای همدان در کربلای معلی است که آن هم با مشکل مالی روبرو می‌باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم به دلیل شرایط مالی امکان رفتن به زیارت کربلا را ندارند، در حالی که با تجهیز این ساختمان در کربلا می‌توانیم بسیاری از آرزومندان زیارت عتبات را، به عراق اعزام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: متمکنین متدینی در همدان هستند که می‌توانند در ساخت و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره مذهبی ورود کنند، ولی باید این بزرگان شناسایی و اهمیت موضوع برای آنها تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha