جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1004274
۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
سیدمحمدرضا خوشرو

حوزه/ انتصاب دکتر سید محمدرضا خوشرو به سرپرستی شبکه "نسیم" به عنوان مدیری جوان و متفکری آشنا به بایسته های عرصه فرهنگ و رسانه، نویدبخش تحولی مطلوب و شایسته در این شبکه پرمخاطب در آینده ای نه چندان دور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تنها ساعاتی پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، متأسفانه شاهد برخی بی انصافی‌ها نسبت به این مدیر جوان و انقلابی بودیم به نحوی که در برخی کانال‌ها، مطالبی به ناحق درباره وی مطرح شد و حال آن که سابقه فعالیت و خاستگاه فکری و اندیشه‌ای دکتر خوشرو نشان می‌دهد که تحول بر اساس نگاه انقلابی و حرکت در این مسیر جزو اصلی ترین دغدغه‌هایش است. البته مسلماً کسی مبرا از نقد نیست اما این نقد باید در دایره انصاف و تحلیل واقع بینانه بگنجد، ضمن آن که باید گذاشت مدتی از مسئولیت وی در این سمت بگذرد و سپس به نقد عملکردش پرداخت، نه این که همین ابتدا به گونه‌ای سخن گفت و مطلب نوشت که خروجی آن، چندان منصفانه و عادلانه تلقی نشود.

از جمله سمت‌های سرپرست جدید شبکه نسیم، ورای فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله تدریس در دانشگاه می‌توان به مشاور معاون سیما، مسئول حوزه رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین کشور، مدیر گروه‌های مختلف پژوهشی و نقد ارزیابی برنامه‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما، مشاور پژوهشی معاون صدا، مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی بنیاد سینمایی فارابی، همچنین دبیری نشست‌های متعدد علمی، تخصصی با موضوع جریان شناسی رسانه‌ای، جنگ نرم، شیوه‌های تحلیل ابزار فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان و … اشاره کرد.

یکی از انتظارات به حق اهالی فرهنگ و رسانه از دکتر جبلی در آغاز به کارش بهره گیری از ظرفیت و توانمندی نیروهای جوان، مستعد و در عین حال کاربلد بوده است و با این قبیل انتصاب‌ها به نظر می‌رسد که در این مسیر گام برداشته شده است.

از سوی دیگر سپردن یکی از پرمخاطب ترین شبکه‌های تلویزیون به یک نیروی جوان و در عین حال باتجربه، در عین ریسک پذیری ذاتی خود، حرکتی شجاعانه به شمار می‌رود که البته در بردارنده رسالتی بس سنگین است که امیدواریم دکتر خوشرو بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بتواند از این منظر به خوبی به مأموریت‌های رسانه ملی در حد اختیارات خویش جامه عمل بپوشاند.

آن چه از شبکه نسیم و سکاندار فعلی آن انتظار می‌رود این است که ضمن حفظ رویکرد نشاط، سرگرمی و اخلاق مداری از ظرفیت‌های جوانان مؤمن و انقلابی در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات رسانه‌ای اش نهایت استفاده را ببرد و به خصوص با تداوم طرح‌های تحولی در تزریق روحیه امید به آینده در کالبد جامعه به خصوص در میان نسل جدید، موفق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha