جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

هاشمی گلپایگانی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش آورده است: مسئله چادرزدایی در آزمون‌های مختلف در وزارتخانه متبوع باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای مخرب فرهنگی و اخلاقی مخرب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای به یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش خواستار برخورد جدی با مسئولانی که در حال اجرای فرهنگ غلط چادر زدایی در مدارس هستند، شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر نوری

وزیر محترم آموزش و پرورش و ریاست شورای امر به معروف و نهی از منکر
سلام علیکم

با صلوات بر محمد وآل محمد (صلی الله علیه و آله)، ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام جدی جنابعالی و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت متبوع نسبت به احیا، گسترش و ترویج فرهنگ انسان ساز و جامعه پرداز امر به معروف و نهی از منکر در بین کادر اداری، آموزشی و دانش آموزان مقاطع مختلف سراسر کشور، به استحضار می‌رساند بنا به گزارش‌های واصله از گروه‌های مطالبه گر مردمی و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، متأسفانه چندی است روند چادر زدایی در آزمون‌های مختلف آموزش و پرورش کشور و خصوصاً استان گیلان از سوی مسئولین برگزاری به پدیده‌ای تکرار شونده تبدیل شده که قطعاً آسیب‌ها و پیامدهای فرهنگی و اخلاقی مخربی در پی خواهد داشت.

بنا به گزارش واصله در مورد مدرسه دخترانه کوثر، از دانش آموزان چادری خواسته شده حین ورود به جلسه آزمون، چادر از سر بردارند، همچنین در برگزاری آزمون استخدامی روز جمعه ۱۲/۱۰/۱۳۹۹، مشخصاً در حوزه امتحانی مدرسه خمامی زاده رشت، برداشتن پوشش چادر شرط ورود به جلسه عنوان شده و موجبات وهن عفاف و حجاب را فراهم آورده و نگرانی‌ها از وجود مدیران غرب زده در القا ملازمه بین تقلب و پوشش چادر افزوده و متأسفانه پیگیری‌های ستاد استان و بانوی معترض از آموزش و پرورش استان با پاسخ روشنی همراه نشده است.

علی‌هذا، به استناد بند ۸ و ۲۱ مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص تکالیف قانونی وزارت متبوع در حوزه نظارت بر رعایت پوشش اسلامی در مدارس سطح کشور و ترجیح حجاب برتر بر سایر انواع حجاب و از طرفی با عنایت به تکلیف قانونی این ستاد به استناد بند ۱۱ ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مبنی بر پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با رعایت عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی، مقتضی است شورای امر به معروف و نهی از منکر آن وزارتخانه و شورای محترم متناظر در استان گیلان به این مساله به طور جدی ورود و با خاطیان برخورد نموده و برای مقابله با تسری این مساله ضد فرهنگی، دستورالعمل کشوری صادر فرمایند تا در دولت جدید با چنین مسائلی از جانب مدیران مواجه نشویم. لطفاً از نتایج حاصله این ستاد را آگاه فرمائید.

توفیقات روز افزون جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی
قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هاشمی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 1
    باسلام ای کاش در رابطه با زنها یی که بعلت فقر مالی تن فروشی می کنند رگ گردنتان باد می کرد وغیرتتی می شدید
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      کاش زشتی به رخ کشیدن منکری به جهت ممانعت از انجام وظیفه دیگری را می دانستید. روزی رسان همگی خدا نیست ؟ چه بسیارند زنانی که با فعالیتهای مختلف زندگی آبرومندانه می گذرانند و هیچ گرد ناپاکی نمی گردند. وعده خدا حق است که فرمود : و من یتقی الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب. کسی که تقوای الهی پیشه کند خداوند از تنگناها بیرونش می آورد و از جایی که تصورش ندارد روزی می دهد.