جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لبنان

حوزه/ لبنانی ها در قالب یک پویش "جشنواره ادبی هواپیمایی امارات" را به خاطر حضور یک صهیونیست تحریم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در اوایل این ماه، نویسندگان و روشنفکران خلیج فارس "جشنواره ادبی هواپیمایی امارات" که قرار است ۳ تا ۱۳ فوریه برگزار شود را در اعتراض به مشارکت مجازی نویسنده اسرائیلی "دیوید گروسمن" تحریم کرده و این اقدام خود را علنی کردند.

"دیوید گروسمن" از حامیان رژیم نژاد پرست و آپارتاید اسرائیل بوده و مخالف حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان است و از تجاوز رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۰۰۶ (معروف به جنگ ۳۳ روزه) به لبنان دفاع کرده بود.

از آنجایی که سایت جشنواره مذکور چهار لبنانی را به نام های علویه صبح، عمر صباغ، سحر نجا محفوظ و کارن جابر را در فهرست شرکت کنندگان قرار داده است، "کمپین تحریم حامیان "اسرائیل" در لبنان بیانیه ای صادر کرد که در آن تأکید کرده است؛ تلاش‌هایش برای متقاعد کردن این هنرمندان برای کناره گیری از جشنواره شکست خورده است.

این کمپین ضمن ابراز تاسف از ناموفق بودن تلاشش در این موضوع مهم، بر اهمیت آگاهی سیاسی روشنفکران لبنانی و عرب از خطر نقش عادی سازی که در ظاهر فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی در کشورهای عربی جلوه می یابد تاکید کرد.

این کمپین از شرکت کنندگان لبنانی خواست تا از شرکت در این جشنواره خودداری کنند و مخالفت خود را از مشارکت در این جشنواره اعلام نمایند و تنها به خودداری از تعامل مستقیم با مهمان اسرائیلی اکتفا نکنند و یا به دنبال این ادعا نباشند که جشنواره ماهیت سیاسی ندارد یا به بهانه تفاوت بین مواضع سیاسی مهمان اسرائیلی با سیاست رسمی اسرائیل بخواهند در این جشنواره شرکت کنند.

در همین زمینه، علویه صبح به کمپین تحریم جشنواره اعلام کرد که به برگزار کنندگان جشنواره تاکید نموده که مخالف عادی سازی است و شرط نموده که هرگز با با گروسمن ملاقات نخواهد کرد و در روزی غیر از حضور او در جشنواره (۱۰ فوریه) حضور پیدا خواهد کرد.

این کمپین در پایان بیانیه خود تصریح کرد که اصل تحریم بر این واقعیت استوار است که «هیچ منفعت شخصی یا شغلی در این موضع اخلاقی مخالفت علنی با مشارکت در هر اقدام عادی سازی وجود ندارد و این موضع گیری فرصتی است برای هنرمندان و روشنفکران که به طور خاص رنج مردم فلسطین اشغالی را و حق آنها برای زندگی به دور از اشغال و استعمار اسرائیل را یادآوری کنند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha