جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ آیت الله شاهچراغی گفت: رسالت مهم شما مسئولان تعلیم و تربیت، کادر سازی برای نظام جمهوری اسلامی است و بنده به سهم خود از این تلاش قدردانی می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با مسئولان معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان سمنان، به روایتی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: شخصی به امام سجاد (ع) عرض کرد که آقا همه‌ی راه‌های دین را به من نشان دهید امام هم جواب کاملی دادند و فرمودند: قول الحق، حق مقابل باطل است، صداقت قول حق است و سخن حق گفتن برای بعضی‌ها تلخ است و گاهی ممکن است به ضرر انسان باشد اما باید آن را گفت، والحکم بالعدل: در محکمه باید کار بر اساس عدالت باشد یکی از راه‌های اسلام عدالت است که در مقابل ظلم است و راه اجرای عدالت فهمیدن عدل است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی قول دادیم پای قولمان باشیم، باید وفای به عهد و پیمان کنیم و در صالحین متربیان را با حق گویی، عدالت و وفای به عهد آشنا کنید که آنها همه چیز را در ذهنشان حک می‌کنند.

وی افزود: نوجوانان و جوانانی که در گروه‌های تربیتی شما هستند، کسانی‌اند که آینده ساز کشور می‌باشند از این رو خوب کار کردن با آنان ضروری است و رسالت مهم شما مسئولین تعلیم و تربیت، کادر سازی برای نظام جمهوری اسلامی است و بنده نیز به سهم خود از تلاش شما قدردانی می‌کنم.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اهمیت تلاش و پشتکار در استفاده مطلوب از عمر تصریح کرد: انسان هر کاری را که قبول کرد باید به نحو شایسته و صحیح انجام بدهد و استفاده درست از وقت و عمر خود داشته باشد و اگر انسان در جایگاهی قرار بگیرد و درست کار نکند مثل آن سنگی است که بر لب جوی آب قرار می‌گیرد و نه خودش آب می‌خورد و نه می‌گذارد دیگری از آن آب استفاده کند.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به نقش مهم نظام تربیتی صالحین افزود: کار شما کار مهمی است به آن خیلی اهمیت بدهید و بدانید هم خدا و هم پیامبر آن را دوست دارند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام طوسی مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان سمنان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شبکه تربیتی صالحین در استان ارائه کرد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha