شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز باید خاطرات درباریان و معشوقه‌های شاه مورد مطالعه قرار گیرد، گفت: در دوران پهلوی درباریان و خاندان شاه خود سردمداران و منشا فساد در جامعه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با بیان اینکه خروج جامعه از ظلمت و حرکت به سوی نور از اهداف الهی است، اظهار داشت: این روزها که در آستانه دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم، لازم است که ویژگی‌های این دهه دائماً بیان شود.

وی با تاکید بر اینکه ایام الله، روزهایی است که قدرت خدا در عالم تجلی پیدا کرده است، مطرح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، سیطره قدرتمندان شکسته شد و شاهد تحقق اجتناب از طاغوت در جامعه بودیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه ما موظف به مبارزه با طاغوت هستیم، خاطر نشان کرد: میل پیدا کردن به حکومت طاغوتی در اسلام محکوم است و لذا حکومت طاغوتی در اسلام غیر مشروع می‌باشد.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) که "اگر دست توانای پروردگار نبود، امکان نداشت جمعیت ۳۶ میلیونی بتواند در مقابل دنیا بایستد"، گفت: امام خمینی (ره)، انقلاب را امداد غیبی و انفجار نور می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در همدان به تشریح آسیب‌های اجتماعی که جامعه در دوره پهلوی با آن روبرو بود پرداخت و مطرح کرد: در کنار شهر نویی که بسیاری از افراد در آن روسپیگری می‌کردند، صدها عشرتکده و قمارخانه نیز در تهران برپا بود و دسترسی به مشروبات الکی به راحتی وجود داشت.

وی با اشاره به ازدواج دو پسر در دربار شاه با یکدیگر، خاطر نشان کرد: موضوعی که امروز در غرب شاهد آن هستیم، ۵۰ سال پیش در ایران حکومت طاغوت اجرایی کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: اگر لطف الهی شامل حال ملت ایران نمی‌شد، مشخص نبود که با وجود شبکه‌های مجازی در دنیای امروز، فحشاء به کجا می‌رسد و شاید چیزی دیگر از اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) در این کشور باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه امروز باید خاطرات درباریان و معشوقه‌های شاه مورد مطالعه قرار گیرد، گفت: در آن دوران درباریان و خاندان شاه خود سردمداران و منشأ فساد در جامعه بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه، با تاکید بر اینکه خط و مشی اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تأمین منافع ملی و استقلال کشور است، اظهار داشت: هر کشوری که منافع کشور را تأمین کند، جمهوری اسلامی با آن مذاکره خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مشکل ما با غرب به این دلیل است که آنها استقلال ما را به رسمیت نمی‌شناسند.

کشتار ۴ هزار کودک در یمن

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با محکوم کردن جنایات عربستان، آمریکا و اسرائیل در یمن، مطرح کرد: کشتار بیش از ۱۷ هزار نفر که کودکان و بانوان هم در این آمار هستند، تنها گوشه‌ای از جنایاتی است که توسط کشوری که خود را خزانه دار بیت‌الله الحرام می‌داند رخ داده است.

وی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه و داستان تعدی و گرفتن خلال از یک زن در دوران امیرالمومنین (ع)، خاطر نشان کرد: حداقل وظیفه شرعی ما اعلام انزجار به این کشتار وحشیانه و شعار علیه عربستان سعودی است.

دشمنان تحمل هیچ شادی برای مردم ایران را ندارند

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و صعود به جام جهانی، با تاکید بر اینکه امیدواریم این شادی‌ها استمرار پیدا کند، گفت: متأسفانه برخی از ایرانیان خارج نشین تحمل دیدن هیچ شادی برای مردم ایران را ندارند.

وی با اشاره به دیدار با نایب قهرمان کشتی جهان قبل از نماز جمعه، یادآور شد: امیدواریم مسئولان از ورزشکاران و قهرمانان کشور به معنای واقعی کلمه حمایت کنند تا شاهد موفقیت‌های بیشتر در میدان‌های مختلف ورزشی باشیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha