شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سوابق اروپایی‌های جهان خوار و مستکبر مشخص و روشن است، از جنگ‌های صلیبی که انسان‌ها را در روغن زیتون سرخ کردند تا به اصطلاح کشف قاره آمریکا که ۶۰ میلیون تا ۸۰ میلیون مردم بومی را قتل عام کردند و بر جنازه آنان ایالات متحده را ساختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد افزود: لذا باید توجه داشت که آسیب صحبت، فرهنگ و اخلاق هر فرد به دیگران نیز می‌رسد.

وی گفت: متخلف از قانون نه خودش متوجه کار بدش است و متأسفانه بسیاری از جوامع نیز بدی کار او را درک نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همه مردم باید بدانند کسی که خلاف می‌کند و قانون می‌شکند زشت‌ترین چهره را دارد، اما جوامع بشری نسبت به برخی قانون‌شکنی‌ها بی‌توجه هستند.

وی گفت: همه وزارتخانه‌ها در کشور با همه عوامل، سازمان‌ها، افراد و اشخاص که جایگاه قانونی دارند، مشغول خدمت هستند و اگر یکی از آنها قانون‌شکنی کند ضرر آن متوجه تمام جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: عامل قانون‌شکنی، جهالت یا استبداد است که از جهالت می‌آید یا از استکباری است که از سمت دشمن ترویج می‌شود پس باید با بصیرت در مقابل قانون‌شکنی ایستادگی کرد.

وی افزود: افراد قانون‌شکن به نحوی با نوع کار یا شیوه و رفتار به بیرون و دشمن وابسته هستند، اما باید با بصیرت آن را کنترل کنند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی افراد برای دشمن نوکری می‌کنند، گفت: دشمن همواره در تلاش است که برای تسلط بر دنیا، قرآن را از مسلمانان بگیرد.

وی افزود: اولین کار در برنامه دشمنان این است که قرآن را به عنوان مانع خود از سر راه بردارند اما چون نمی‌توانند قرآن را از میان مردم مسلمان جمع کنند لذا قانون قرآن را تضعیف کرده و از بین می‌برند. از همین رو سرنوشت کشور ما نیز در خطر است و باید بدانیم، کار مستکبران جهانی همین است که برای سلطه بر هر جامعه‌ای، اول قانون‌شکنی را ترویج می‌دهند و بعد مسلط می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دشمن برای گول زدن به شیوه‌های بسیار فنی تبلیغ کرده و ادعا می‌کند که مدافع حقوق بشر است، اما همه اینها برای گول زدن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: غرب بزرگترین قانون‌شکن جهان است، به طوری که آمریکا و هم‌پیمانانش بعد از جنگ جهانی دوم به بیش از ۵۰ کشور جهان ورود پیدا کردند، مردم را کشتند و آواره کردند، لذا این آمار و ارقام اگر جمع‌بندی شود به عمق جنایات آنها می‌توان پی‌برد.

وی گفت: اینها به خاطر ضعف و نبود توجه به مساله دشمن‌شناسی است، لذا در مقابل دشمنان هیچ گاه نباید احساس ضعف و نوکری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انسان قصد انجام هر کاری را داشته باشد باید در سیستم علمی مربوط به آن انجام دهد و اگر کاری خارج از علم باشد، هرگز به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: در هر جریانی که قانون آسیب بینند، زمین‌گیر می‌شود لذا هر چیزی قانون مربوط به خود را دارد و تقوا نیز همین است.

امام جمعه بیرجند گفت: همه باید توجه داشته باشیم و هشدار لازم است که هر جا قانون‌شکنی می‌کنیم به ضرر خودمان است.

وی ادامه داد: سوابق اروپایی‌های جهان خوار و مستکبر مشخص و روشن است، از جنگ‌های صلیبی که انسان‌ها را در روغن زیتون سرخ کردند تا به اصطلاح کشف قاره آمریکا که ۶۰ میلیون تا ۸۰ میلیون مردم بومی را قتل عام کردند و بر جنازه آنان ایالات متحده را ساختند و امروز ما با این انسان‌ها رو به رو هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به جنایات کشورهای اروپایی از جمله انگلیس گفت: در تاریخ ثبت شده که انگلیسی‌ها با جلوگیری از ورود غله از سمت شرق و غرب حدود ۱۰ میلیون جمعیت ایران که نصف جمعیت آن زمان بود به خاطر گرسنگی فوت کردند.

وی افزود: سوابق‌شان در کشورهای دیگر هم موجود است حتی با خودشان هم جنگ بین‌المللی اول و دوم را ایجاد کردند که ۵۰ میلیون کشته داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی توسط دشمنان، گفت: تجهیز صدام، ایجاد گروه‌های مختلف تکفیری و داعش از نمونه اقداماتی است که در راستای نابودی اسلام انجام شده است، لذا باید توجه داشت کسی که از طرف بیگانه در فضای مجازی تبلیغات می‌گذارد و قانون‌شکنی می‌کند، دشمن سر او را کلاه گذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای قانون‌شکنی کند دشمن بر او تسلط می‌یابد، افزود: چقدر انسان در این شرایط و ۴۰ سال اخیر از جمله کودک در افغانستان کشته شد چه رسد به زنان و غیرنظامی‌ها که با انداختن بمب در مجلس عزا و جشن کشته شدند.

همچنین در پایان نماز جمعه این هفته، نمازگزاران با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسؤولان با سردادن شعارهایی اقدامات اخیر آل سعود علیه ملت مظلوم یمن را محکوم کردند.

تظاهرات سراسری علیه کشتار مردم مظلوم یمن قرار بود امروز بعد از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار شود، اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مردم عزیز، مراسم حمایت از مردم مظلوم یمن در داخل مصلای‌های نماز جمعه انجام خواهد شد و حرکت میدانی پس از اقامه نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha