شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / حضور امام جمعه قزوین در جمع دانش آموزان استعدادهای درخشان

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: کسانی که با پارتی‌بازی جای نخبه را با غیر نخبه تغییر می‌دهند، مرتکب خیانت ننگین می‌شوند و رهبری را ناراحت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در جمع دانش‌آموزان استعدادهای درخشان فرزانگان قزوین اظهار کرد: ارتباط ما با مدرسه و دانش‌آموزان به پیش از انقلاب اسلامی باز می‌گردد اما حضور ما پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن در مدارس، بسیار متفاوت است و پیش از انقلاب اسلامی این اتفاق به سادگی صورت نمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آن زمانی که امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی و پیش از ایشان و در زمانی که مرحوم آیت‌الله کاشانی و شهید مدرس در مقابل نظام شاهنشاهی اقدام کردند، نخبگان دوران خودشان محسوب می‌شدند و می‌توانستند در بهترین کشورهای دنیا حضور یافته و تحصیل کنند.

امام‌جمعه قزوین افزود: جمع‌بندی بسیاری از انقلابیون نظیر شهید نواب صفوی این بود که به رهبری علما و بزرگان دینی تلاش کردند و زحمت کشیدند تا مملکت گام بلند و روبه‌جلو بردارد و این گام برداشته شد و امروز کشور به جایگاهی رسیده است که استعدادهای درخشان کشور که شما دانش‌آموزان هستید، اعتلا یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حال امروز شما دانش‌آموزان گران‌قدر و همه استعدادهای کشور می‌بایست تلاش کنند و گام‌های بعدی را برای اعتلای علمی، اقتصادی و فرهنگی بردارند و برای پیشرفت مملکت با جدیت پای‌کار باشند.

وی با بیان اینکه این مملکت هر جا سربلندی پیدا کرده است، به برکت نخبگان جامعه بوده، اظهار کرد: انتظار از جامعه نخبگان این است که خودشان را بزرگ ببینند و هیچ گاه در مقابل اجانب خود را کوچک نبینند و بدانند این مملکت هر جا سربلندی پیدا کرده، به برکت نخبگان جامعه بوده است و هیچگاه نباید نخبگان جامعه خودشان را کوچک بپندارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: شهید شهریاری از نخبگان علمی کشور بود و همه توانمندی‌هایش را نیز از ظرفیت‌های علمی کشور به دست آورد و هم کشور را سرافراز و سربلند کرد و هم خودش در دنیا و قیامت سربلند شد، اگرچه خوب است علم را از هر جای عالم به دست آوریم تا کشور را هر روز بیش از گذشته تقویت کنیم.

امام‌جمعه قزوین با تاکید بر اینکه رهبری معظم انقلاب با قدرت حامی نخبگان هستند، بیان کرد: رهبری بارها اعلام کردند که در حمایت از نخبگان با قدرت ایستاده‌اند و در هر عرصه‌ای می‌بینیم اتفاقی افتاده و کشور به توانمندی دست‌یافته و نخبگان حمایت شده‌اند، با پیگیری رهبری صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: کسانی که با پارتی‌بازی جای نخبه را با غیر نخبه تغییر می‌دهند و مرتکب خیانت ننگین می‌شوند و، رهبری را ناراحت می‌کنند؛ باید کاری کنیم که رهبری در اصلاح امور جامعه تنها نماند و حامی آرمان‌های والای ایشان در اصلاح امور باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز با حضور دولت جوان، بنای مجموعه دولت بر این است که از ظرفیت‌های نخبگان بیش‌ازپیش استفاده شود و امیدواریم همه جوانان در عرصه نخبگی موفق باشند و در خدمت مردم و اعتلای مملکت و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای خودشان قرار داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha