چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ مجمع فضلا و مدرسین قمی حوزه علمیه قم بمناسبت عروج ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجمع فضلاء و مدرسین قمی حوزه علمیه قم بمناسبت عروج ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عروج ملکوتی مرجع عالیقدر، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (ره)، جهان تشیع را درغم و اندوهی بزرگ فرو برد. آن بزرگوار یکی از ستاره‌های درخشان حوزه علمیه قم بود که درخشش علمی و معنوی خود را در محضر حضرت آیت الله العظمی بروجردی آغاز کرد و تا سالیان متمادی با دروس، تألیفات و موعظه‌های سازنده خویش، بر دل‌های مشتاقان، پرتوافکنی می‌کرد. غیرت و حمیّت کم‌نظیر در دفاع از مرزهای دین اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم السلام، ویژگی بارز آن فقیه ربانی بود.
بی‌شک عضویت ایشان در مجلس خبرگان قانون اساسی و مشارکت در نگارش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و عضویت در شورای نگهبان، سند افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی و باقیات الصالحاتی برای آن مرحوم است. آن مرجع عظیم الشأن در طول سال‌های پس از انقلاب، پیوسته با مواعظ و نصایح خود، راهنمایی دلسوز برای مسئولان و خدمت‌گزاران نظام بود و در مواقع لزوم، با هشدارهای قاطع و ناصحانه خود، در برابر هر گونه کج‌روی از صراط مستقیم می‌ایستاد. احکام نورانی دین اسلام، عقاید حقه مذهب شیعه، آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و رفاه و آسایش بیشتر مردم و رفع آلام و مشکلات آنان، خطوط قرمز آن پیر روشن‌ضمیر بود که بر سر آن، حاضر به کوچک‌ترین مسامحه‌ای نمی‌شد.
فقدان غم‌بار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، خسارتی جبران‌ناپذیر به حوزه‌های علمیه جهان تشیع، به ویژه حوزه علمیه قم است. مجمع فضلاء و مدرسین قمی حوزه علمیه قم این ضایعه اسفناک را به محضر قطب عالم امکان، حضرت بقیت الله الاعظم عجل الله فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و عموم علاقه‌مندان و ارادتمندان و مقلدان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای روح ملکوتی آن مرجع عالیقدر، رحمت و مغفرت واسعه را مسئلت می‌کند.

مجمع فضلاء و مدرسین قمی حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha