یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به این که انقلابی که دنبال پست و مقام باشد انقلابی نیست، گفت: شهدا دلبسته دنیا نبودند؛ در جبهه هم عقل بود هم عشق؛ انسان تا عاقل نشود عاشق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه و بویراحمد،، حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان، امروز در یادواره روحانی شهید سید علی نورالدینی که در گلزار شهدای شهر دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم روحانیت همواره پیشگام در همه صحنه‌ها بودند.

وی با اشاره به اینکه شهید نورالدینی در خط مقدم مبارزه با رژیم ستمشاهی بود، افزود: نسل جدید بدانند روحانیت بی‌تفاوت نبودند و همیشه آماج تیر زهرآگین دشمن بود روحانیت همواره جلودار ملت و پیشگام در همه صحنه‌ها هستند.

استاد حوزه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر جهاد را در ابعاد گوناگون مطرح فرمودند اخیراً نیز فرمان جهاد تبیین را صادر کردند. زمانی امام (ره) فرمان جهاد صادر کردند، شهدا آمدند و جانفشانی کردند؛ وای به حال ما اگر خون این شهیدان یقه ما را بگیرد.

حجت‌الاسلام اندرزیان ادامه داد: همیشه انقلابی باشیم و فضای معنوی و ملکوتی سال ۵۷ را حفظ کنیم نه فضای سبقت گرفتن برای میز و صندلی را. در زمان جنگ از سنگرهای رزمندگان نور به آسمان می‌رفت دعا و مناجات و راز و نیاز داشتند شهیدان قبل از شهادت شهید بودند.

فعال فرهنگی اظهار کرد: شهید شدن یعنی در جهاد تبیین بی‌تفاوت نباشی، یعنی حرص و طمع نداشته باشی؛ شهدا دنیا طلب نبودند و حسادت و کینه نداشتند.

اندرزیان با اشاره به اینکه طاغوت یک رژیم ۱۰۰ درصد وابسته بود، گفت: شاه بدون اجازه سفیر انگلیس نمی‌توانست کاری انجام دهد.

استاد حوزه با اشاره به این که انقلابی که دنبال پست و مقام باشد انقلابی نیست، گفت: شهدا دلبسته دنیا نبودند؛ در جبهه هم عقل بود هم عشق؛ انسان تا عاقل نشود عاشق نمی‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جبهه ای IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    رطب خورده منع رطب می‌کند
  • آگاه IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    خدایی عندالله اگه خودت معاون دانشگاه نمی‌دی هم اینگونه فرمایش میکردی؟
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    پس با اين حساب ما الان اصلا آدم انقلابي نداريم
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    مقام طلبی مقام محورانه با مقام طلبی خدامحورانه و تکلیف مدارانه تفاوت از زمین تا آسمان دارند