سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه /هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مرتضی رمضانی، قهرمان پارا المپیکی قزوینی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، هدایای رهبر معظم انقلاب به مرتضی رمضانی، قهرمان پارالمپیکی، توسط حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان قزوین اهدا شد.

مرتضی رمضانی عضو تیم ملی والیبال نشسته در رقابت‌های پارالمپیک توکیو بود که به همراه تیم ملی کشورمان به مدال طلای این مسابقات دست یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در مراسم اهدا جوایز به قهرمان پارالمپیکی استان قزوین گفت: هم از قهرمانان عرصه‌های ورزشی و هم از شما مسئولان و متولیان ورزش که تلاش می‌کنید تا ورزشکاران در این مسیر قرار گرفته و مدال‌آوری و افتخارآفرینی کنند، قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: جامعه ورزشکاری ما تفاوت‌هایی با دیگر کشورها دارد، البته نمی‌خواهیم آن‌ها را کم ببینیم و ممکن است آن‌ها نیز زیبایی‌هایی داشته باشند که محترم است؛ اما ورزشکاران ما الگوهایی نظیر امیرالمؤمنین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و ائمه اطهار (ع) را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اعتقاد داریم آن کسی که همانند آقای رمضانی با «یا علی» وارد میدان ورزش می‌شود، شانس موفقیتش را خیلی تفاوت می‌کند با کسی که رشته محبت امام علی (ع) در دلش نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ورزش ما ریشه در قرآن دارد و یکی از اوصاف خدای متعال این است که او قوی است و خداقوت و قدرت را ستایش می‌کند و امانت‌داری و قوی بودن در متون دینی مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: ورزشکاران برای بلندآوازه کردن جمهوری اسلامی ایران اسلامی می‌کنند و باید نشان دهیم مملکت علوی ما قهرمان‌پرور است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در دعاها از خدا می‌خواهیم آن‌قدر که جسممان توانمند می‌شود، روح، جوانمردی و اصالت‌های دینی در ما تقویت شود و ورزش را برای معنویت و معرفی دین به دنیا می‌خواهیم و اینها ویژگی‌هایی است که ورزشکاران ما دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: فتوت و جوانمردی در دین بسیار مورد توجه است و بسیار به این معنا نیازمند هستیم؛ فتوت یعنی همه احساس کنند ما حامی آنها هستیم و هر که مظلوم‌تر است بیشتر بتواند به ما تکیه کند. فتوت یعنی انسان از اصل، قانون و مرادنگی که باید دنبالش باشد، بر نگردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: جوانمردی اکتسابی است، درحالی‌که جوانی اکتسابی نیست. جوانی دوران کوتاهی است که تمام می‌شود اما جوانمردی سن و سال نمی‌شناسد و حَبیب بن مظاهر و سلمان با سن و سال بالا نیز جوانمردان عالم بودند و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب جز جوانمردان دوران ما هستند و این جوانمردی سن و سال و جنسیت نمی‌شناسد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پشتوانه ورزشکاران ما انبیا و ائمه اطهار (ع) هستند و قرار ما این است که هر چه قدرتمان بیشتر شد، حمایتمان از مستضعفان بیشتر شود، حتی اگر آن مستضعفان ایرانی و مسلمان هم نباشند و قهرمانان ما باید به فریاد آنها برسند

در این مراسم، عباس علایی مقدم، مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز حضور داشت.

هدایای رهبر معظم انقلاب به قهرمان پارا المپیکی قزوین اهدا شد

هدایای رهبر معظم انقلاب به قهرمان پارا المپیکی قزوین اهدا شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    جوانمردان ما در شهر قزوین __همیشه با خدا بودند و با دین __ کسی خواهد کند حسّش در این دهر __بیاید لازم است حتماََ بدین شهر __ همین شهری که دارالمؤمنین است __منش از مردمانش اینچنین است __