شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار حاجی زاده

حوزه/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه چابکی و سرعت اصابت را از توانمندی های منحصر بفرد موشک دوربرد و نقطه زن خیبرشکن دانست و گفت: این موشک سوخت جامد در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از موشک سوخت جامد و دوربرد و نقطه زن خیبرشکن گفت: موشک خیبر شکن که از موشک‌های نسل سوم موشک‌ها است، هم دارای سوخت جامد است و هم سهولت در بکارگیری دارد.

وی افزود: این موشک با کارایی خود در واقع توان بسیار زیادی را به مجموعه موشکی نیروی هوا فضای سپاه افزوده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه به‌کارگیری موشک‌های خیبر شکن در واقع این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده است که به واسطه وزن کاهش یافته آن که یک سوم شده است، بسیار چابک، تاکتیکی بوده و در به کارگیری، خیلی امکان خوبی برای ما فراهم کرده است.

وی افزود: این موشک زمان آماده سازی و شلیک در موضع را عملاً به یک ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سرجنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی. ان. تی افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه در شرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک‌ها که در فاز نهایی قابلیت مانور پذیری بالایی دارد، اهداف متخاصم را در برد و مسافت ۱۴۵۰ کیلومتری نقطه زنی و مورد اصابت قرار دهیم.

سردار حاجی زاده در پایان تاکید کرد: این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت‌کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های موشک راهبردی خیبر شکن

گفتنی است، موشک راهبردی خیبر شکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشد، این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانور پذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک سوم کاهش یافته و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 1
    چه خبر از دادگاه هواپیمای اوکراینی؟
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 1
      افتضاح سناریو سازان هواپرست غرب پرست بی وجدان بی هویت .....
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    چه اسم با مسمایی. این یعنی خیبرها هر کجا باشند فتح خواهند شد به حول و قوه الهی.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    درود بر سردار و فکر عالیش
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    بنازم به دقت و موقع شناسی سپاه
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    یمنیها را دریابید یا پدافند هوایی مناسب یا پهبادهایی که بتوانند به آسانی هواپیماهای جنگی روی باند و حتی درون آشیانه هدف قرار دهند و سیستمهای پدافندیشان منهدم کنند
  • امیرحسین US ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    خدا بخیر بگذرونه همه با هم دعا کنیم به هواپیمای خودی نزنند
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 0
      یک حادثه ای پیش آمده و عزیزانی هم به رحمت خدا رفته اند حالا هی شما ...
  • رضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    وقتی دشمن میتونه در نبرد سایبری این همه ضربه بزنه این موشکها به چه درد میخوره . چقدر پول این موشک شده ؟ نمیشد بهتر هزینه بشه . فرض بر اینکه برد موشک شما به اتحادیه اروپا برسه چه نتیجه ای برای مردم دردمند داره
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      چون در سایبری مخاطره است پس در موشکی نباید سرمایه گذاری مرد ؟! عقل چه می گوید ؟ هر دو لازم است ، و مضحک است که با یکی دیگری را نفی کنیم. چقدر تهدیدات توسط پدافند هوایی که بخشی از آن سیستم موشکی زمین به هواست دفع شدند ؟ پایگاه عین الاسد با چه به طور دقیق کوبیدیم ؟ اگر دشمن چه در اروپا و چه آمریکا و ... احساس امنیت داشته باشد طبیعی است که جرات سلب امنیتش نسبت به ما بیشتر می شود. شما هنوز معنای ساده آیه شریف « و أعدوا لهم ... » که موضوعی عقلانی است نفهمیده اید ؟!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    اگر این موشکها در ایران ساخته نمی شد بسیاری از مخالفین موشک هم الان زنده نبودند تا نظر دهند اگر هم زنده بودند عده ای از انها پوشکی می شدند ساخت موشک محاسبات دشمن را بهم زد
    • رضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      خوب طبیعی هم هست که در حوزه از این مسائل خبر نداشته باشند . فی المثل یکی نمونه ی ساده موشک کروز است که پس از 6000 کیلومتر در سطح زمین حتی بدون اینکه در رادار دیده شود با دقت 1 متر مربع به هدف اصابت میکنه و همین موشک با برد 1450 کیلومتر متکی به سیستم GPS امریکایی است
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      جناب رضا اولا وقتی سپاه خودش ماهواره دارد چه نیازی به وسیله دیگر است ؟ ثانیا بر فرض استفاده ، بکارگیری ابزار کافر حربی و تصاحب آن چیز عجیبی نیست. إن شاء الله تعالی رزمندگان اسلام برترین قدرت نظامی و غیر آن را حائز شوند.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    خبر دهید بدشمن ، موشک خیبر شکن __ آمده است بمیدان پس برو جانت بکن __ شاید که این بهتر است جان خودت بگیری __از آن که باذلت و غصّه برسی به پیری __ زیرا که با این موشک ،دیگر مجال نیابی __سر ببالین گذاشته ،شبی را حت بخوابی
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      السلام علی الإسلامی و شعره المسبب عن الشعور
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    1400/11/24 والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، أشكركم على وضع هذا العبد الصغير الذي لا قيمة له في نعمتكم وحبكم العظيمين. مع مجاملة واحترام محمد مهدي الا سلامي.