جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر دانشگاهی راه‌اندازی و دانشجویی تربیت می‌شود بنا بر رفع نیازهای جامعه و حل مشکلات کشور باشد و به طور هوشمندانه از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار با دکتر مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اظهار کرد: در روایات دین اسلام آمده است که "هر که آنچه را می‌داند، به آن عمل کند نیز خداوند دانش آن چیزهایی را که نمی‌داند به او می‌آموزد" که ما این را کاملاً در همکاری دانشگاه و صنعت، همکاری حوزه و مردم می‌بینیم.

وی افزود: در عمل است که انسان حقیقت علم را می‌تواند حس کند که این موضوع در صنعت و دانشگاه جدی‌تر است در حالی که در گذشته حتی شعار "رابطه دانشگاه و صنعت" هم وجود نداشت، ولی اکنون به این سمت می‌رویم که این شعار به واقعیت بپیوندد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مأمور رفع مشکلات مردم هستند و هر که در عرصه علم و دانش با این نگاه و رویکرد که همه موجودات مخلوق خداوند هستند، پیش برود موفق می‌شود.

وی اظهار کرد: در آموزه‌های دینی داریم که "حسن السؤال نصف العلم" یعنی اگر ما نیاز خود را به خوبی شناسایی کنیم و نیازهای جامعه را به خوبی شناسایی کنیم درواقع نصف راه علم را پیموده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: نکته دیگر این است علمی که می‌آموزیم باید مفید فایده باشد؛ برخی تحصیل می‌کنند اما در شغلی غیرمرتبط با علم خود مشغول هستند و گویا عمر خود را برای علمی که فایده نداشته، صرف کرده‌اند.

وی بیان کرد: نکته دیگر این است که "اقتصاد" باید بار دیگر بازخوانی شود، یعنی اگر دانشگاهی راه‌اندازی و دانشجویی تربیت می‌شود بنا بر رفع نیازهای جامعه و حل مشکلات کشور باشد و به طور هوشمندانه از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در دانشگاه‌ها باید هدفمندانه عمل کرد و دانشجویان متناسب با اهداف و نیازهای جامعه تربیت شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین باید دانشگاه محوری برای مقاومت اسلامی باشد، چون در یک زمان بحث مقاومت و بیداری اسلامی در کشور صرفاً در مدرسه فیضیه بود و کسی جرأت بیان این مولفه‌ها را نداشت، اما امروز از جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی و منطقه برخوردار هستیم.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: امام راحل فرمودند "ما انقلاب را به تمام جهان صادر می‌کنیم"؛ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با همین هدف و مرکزی برای تربیت نیرو برای جبهه مقاومت دایر شد و ما انتظار داریم به این جایگاه که حتی مصوبه قانونی هم دارد، برسد که اهتمام وزارت علوم را می‌طلبد

دکتر مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت هم در این دیدار اظهار کرد: بهترین و کم حاشیه ترین انتصابات در حوزه وزارت علوم اتفاق افتاده است و امیدواریم که به اهداف مورد نظر نظام اسلامی دست یابیم؛ یکی از بهترین دانشگاه‌های ما هم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین است که هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و از ریاست جدید دانشگاه و نهاد رهبری دانشگاه انتظار همکاری را داریم تا بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی بیان کرد: وزارت علوم در رویکرد جدید خود در صدد توسعه پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور است و باتوجه به اینکه تعداد ۷۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه داریم و به جمعیت بیکاران هم اضافه می‌شود نیز در حوزه مهارتی تمرکز بیشتری داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha