پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش گروه های عفاف حجاب به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر

حوزه/دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش گروه‌های مطالبه گر حجاب و عفاف، گفت: در کارزار دنیا، آن که بیشترین ضرر و آسیب را می‌بیند، زنانی هستند که هویت و سلامت و سعادت جامعه را با بی هویتی و نگاه‌های شیطانی عوض می‌کنند و در آخر این داستان خود بیشتر از همه متضرر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، همایش گروه‌های مطالبه گری حجاب و عفاف کهگیلویه و بویراحمد، با موضوع «رسیدگی و مطالبه پوشش اسلامی همانند حق خواهی اول انقلاب در بحث تکریم جایگاه زنان در جامعه» عصر روز گذشته، در گلزار شهدای شهر یاسوج، با حضور حجت الاسلام حمزه پیش‌قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این همایش با بیان اینکه ۲۲ بهمن آغازگر یک انقلاب جدید بر پایه‌ی تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: انقلابی که چکیده و عصاره پیام ۱۲۴ هزار پیامبر الهی و خاتم آن پیامبران وعده موعودی را داده که نوید بخش نور و امید است که برای رسیدن به آن جامعه آرمانی باید زمینه سازی ظهور آن منجی عدالت گستر را فراهم کنیم.

پیش‌قدم عنوان کرد: امام (ره) عارف و فیلسوف از دانشگاه و مکتب امام صادق (ع)، آغازگر انقلابی می‌شود که مانند حضرت رسول (ص) به مبارزه‌ی با نظام برده داری قدیم و استبداد نوینی می‌شود که ثمره و نتیجه‌ی آن زور،، ظلم و استعمارگر است. امام (ره) به پا می‌خیزد و فریاد می‌زند که دولت و سردمداران کشور نباید برده دولت‌های ظالم و زورگو باشند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در حوزه‌ی خلیج نیلگون فارس شاهد آن هستیم مخالفت با این قانون خداست، آنجا که رئیس جمهور یک دولت ظالم، پادشاه و دولت یک کشور را گاو شیر ده خطاب می‌کند که این عین ننگ و برده بودن دوران جهالت و مستعمرگی نوین است.

حجت‌الاسلام پیش‌قدم یادآور شد شد: امام (ره) از مکتب امام صادق (ع) و پیغام آور صحرای کربلا آموخت در جایی که ظلم و ستم و استبداد هست، باید ندای هیهات مناالذله سر داد.

این مسئول فرهنگی گفت: مردم با بیرون کردن شاه از کشور، ندای ولی فقیه زمان را لبیک گفتند و انقلاب اسلامی شکل گرفت که پایه و اساس آن از عاشورای کربلا است.

پیش قدم افزود: آنچه را که امروز علمدار کنونی انقلاب در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و تعامل با دنیا، فرمان دهد، معروف جامعه است و آنچه را که از آن نهی کند، منکر است؛ مدیران و دولت مردان باید فرمان این عالم بصیر باشند تا بتوانند کشور را به سمت تعالی و پیشرفت ببرند.

وی با بیان اینکه، امام (ره) با توکل بر خدا، مدیریت به سبک اعتنا، اعتماد و اعتقاد انقلاب اسلامی را به پیروز رساند، اظهار کرد: اعتنا کردن به داخل و آنچه که سبب پیشرفت است. اعتماد کردن به نسل جوان و متخصص که سرمایه داخلی است، و با اعتقاد به اینکه می‌شود با نظام اسلامی، مدیریت جوامع بشری را به شرط تربیت مدیر کاردان پیش برد. و امروز علمدار بصیر این انقلاب با اتکا به همین شاخصه‌های امام راحل، رشد و توسعه را در گام دوم انقلاب، خودباوری و خودکفایی می‌دانند.

فعال فرهنگی اظهار کرد: امروز به واسطه رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی ایران به خودباوری تا جایی که جوان متخصص ایرانی، موشکی می‌سازد که لشکر کفر را در عین الاسد عراق به خاک ذلت می‌کشاند و لرزه بر اندام دنیای استکبار می‌اندازد.

پیش قدم اضافه کرد: خودباوری‌ که امروز در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی به دست آمده و جوان ایرانی بر قله‌های پیشرفت علم و تکنولوژی ایستاده و برای اعتلای کشور در حال تلاش و مبارزه‌ی بی وقفه است، نشأت گرفته از اندیشه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی است که خودباوری و خودکفایی را راه برون رفت از معضلات و رسیدن به رشد و پیشرفت جامعه در تمام عرصه‌ها می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از احکام و قوانین خدا، استحکام خانواده برای تربیت نسل ظهور است که بر پایه‌ی پوشش بنا نهاده شده که از آن به نام حجاب اسلامی یاد می‌شود.

وی گفت: حجابی که ثمره‌ی عملی آن تکریم است و تحکیم؛ تکریم از باب اینکه به دستور خدا عمل شده و انسان محبوب خدا می‌شود و تحکیم از این باب که بنیان خانواده را محکم و زمینه تربیت نسل مهدوی را فراهم می‌کند.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: امروز شیطان و شیطان صفتان به دنبال این هستند که جامعه را به سمت گمراهی و تاریکی بکشانند و قانون خدا را از حاکمیت بشر دور کنند؛ سردسته‌ی این شیطان صفتان زنی است که شمشیر مبارزه با قانون خدا را کشیده و دنبال گمراه کردن زنان جامعه اسلام است. او که در صورت و سیرت نماد واقعی شیطان است و رنگ سفره‌ی او و گذران عمر او با جیره‌ی دولت‌های غربی به شرط مخالفت با دین خدا و تغییر فرهنگ اسلامی است که هر چه مخالفت بیشتر؛ قطعاً جیره‌ی بیشتری عاید او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، فریب خوردگان بدانند نهایت بی حجابی و بی پوششی، برهنگی است، اما در این معامله باید آگاه شوند چه از دست می‌دهند و چه عایدشان می‌شود اظهار کرد: با شکستن حریم عبودیت خداوند، مغضوب خدا می‌شوند، مقبولیت جامعه را از دست می‌دهند و منفور می‌شوند، اعتماد جامعه را از دست می‌دهند و بی اعتمادی جایگزین آن می‌شود و در نهایت، هم دنیا و هم آخرت را از دست می‌دهند.

پیش قدم در پایان افزود: در کارزار دنیا، آنکه بیشترین ضرر و آسیب را می‌بیند، زنانی هستند که هویت و سلامت و سعادت جامعه را با بی هویتی و نگاه‌های شیطانی عوض می‌کنند و در آخر این داستان خود بیشتر از همه متضرر می‌شوند. پس وظیفه‌ی زنان جامعه‌ی اسلامی این است که ضمن آگاه سازی دیگران، خود نیز پیشگام در فرهنگ سازی دینی و مروج فرهنگ عفاف و حجاب باشند تا بنیان خانواده‌ها استحکام یافته و سلامت جامعه تأمین گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha