پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهپیمایی خودرویی

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سرمایه ملی حضور مردم ایران در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب باید قدر دانسته شود زیرا این حضور تاثیر بسزایی در نمایش اقتدار نظام و انقلاب دارد و امروز نباید کسی فکر کند می تواند جایگزینی برای حضور بانشاط و اثربخش مردم در صحنه های مختلف پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، یدالله موحد، روز جمعه در حاشیه راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: امام راحل این ملت را از انزوا خارج کرد، به صحنه آورد و آنان را در سرنوشت خویش مشارکت داد و باید قدردان این موضوع باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با طلوع فجر انقلاب اسلامی، انفجار نوری در اواخر قرن بیستم در دنیا و بویژه خاورمیانه به وقوع پیوست و تلالو این نور و انفجار در حقیقت نور امیدی در دل امت اسلامی، مظلومان جهان و آزادی خواهان ایجاد کرد.

موحد ادامه داد: این انقلاب که با اراده پولادین ملت ایران و با اتکا به قدرت لایزال الهی به رهبری حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، دستاوردهای گرانقدر و بزرگی را برای ملت ایران در پی داشته است که هر چه از زمان پیروزی انقلاب فاصله می‌گیریم تبیین و تشریح این دستاوردها اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌یابد.

وی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند در مقابل تلاش‌های دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم باید یک حرکت ترکیبی دفاعی و تهاجمی برای دفاع از دستاوردهای انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان شکل گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری منزوی، منفعل و مصرف گرا در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و.... بود تاکید کرد: انقلاب اسلامی براساس انسجام و وحدت ملی ایجاد، ملتی منزوی و مصرف گرا به ملتی حساس و پویا تبدیل شد که با حضور در صحنه‌های مختلف در سرنوشت این کشور مشارکت دارد و تمامی امور را با حساسیت دنبال می‌کند.

موحد تصریح کرد: در حوزه نظامی وقتی دوران دفاع مقدس شروع شد ایران هیچ ابزار دفاعی نداشت و حتی از سلاح‌های انفرادی نیز بی بهره بود و به تمام معنا از حیث تجهیزات نظامی وابسته به قدرت‌های خارجی بود اما این ملت اینک با اتکا به توان داخلی خود و با تجربیات حاصل شده از دوران دفاع مقدس به جایگاهی رسیده که در حال هوشمندسازی تجهیزات نظامی است و موشک‌های بالستیک دوربرد نقطه زن را در حال آزمایش دارد.

وی بیان کرد: ایران در حوزه هوافضا، نانو، سلول‌های بنیادین، علوم هسته‌ای و.... پیشرفت‌های قابل توجهی دارد و با اراده ملت و با ظرفیت‌هایی که در این ملت وجود دارد این تحولات شگرف اتفاق افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با شروع دفاع مقدس تمام دنیا زیر پرچم صدام به این کشور حمله کردند و توان نظامی خود را به کار گرفتند و این کشور و ملت که تحولات فرهنگی و ملی را به خود دیده بود، در مقابل این قدرت‌ها ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد و سربلند بیرون آمد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی براساس همان تجربیات و مردان بزرگی که در دروان دفاع مقدس تربیت شده‌اند، امروز به نقطه‌های بالای تعالی رسیده و قدرت دفاعی خود را ارتقا بخشیده است.

موحد افزود: در سایر حوزه‌های زیرساختی از جمله سدها، جاده‌های مواصلاتی، توسعه شبکه برق رسانی و گازرسانی و غیره نیز خدمات ارزشمندی در این کشور به وقوع پیوسته و دستاوردهای بزرگی حاصل شده که نباید کفران نعمت دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha