دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: بخشی از مشکلات امروز ما به دشمن خارجی و بخشی به ناکارآمدی مدیران پیشین باز می‌گردد و اصلاح امور نیاز به مدتی صبر و حوصله دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به اینکه تاریخ مملو از انقلاب‌های الهی و بزرگ است، اظهار کرد: یکی از بزرگترین انقلاب‌های الهی که باید از آن درس بگیریم انقلاب الهی موسی بن عمران (ع) علیه طاغوت است.

وی افزود: در قرآن بیان شده رسالت موسی بن عمران این بود که مردم را از ظلمات، کفر و شرک و عصیان بیرون آورده و به سمت نور هدایت رهنمون کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه حفظ انقلاب و تداوم آن برای یک ملت لازم و نیاز به صبر و شکیبایی دارد، عنوان کرد: تاریخ و تحولات تاریخی قابل تکرار و قانونمند است و باید از آن درس بگیریم.

وی با بیان اینکه قرآن علل و عوامل پیروزی بنی اسرائیل بر طاغوت را بیان می‌کند، تاکید کرد: بنی‌اسرائیل تا وقتی پای رهبری ایستاده و سختی‌ها را تحمل کردند وعده خدا در مورد آنها محقق شد و آل فرعون نابود شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه ادامه انقلاب قانون دارد و قانون آن پایبندی به عهد و پیمان است تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) نیز در نهج البلاغه بیان می‌کند که وقتی خداوند جدیت صبر بنی‌اسرائیل را در محبتش و تحمل آنان در برابر سختی‌ها را آزمود بر آنها فرج به وجود آورده و زمینه پیروزی آنها را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در تکلیف با انقلاب‌های الهی اشتراک دارد و همان تکلیفی که بر عهده انقلاب موسی بن عمران (س) بود بر عهده مردم ما نیست قرار دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: دومین اشتراک ما در قانونمندی تاریخ است و طبق دیگر انقلاب‌های تاریخ، اگر ما درست عمل کنیم انقلاب ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه هر جا مردم در طول تاریخ پای انقلاب خود محکم ایستاده‌اند آن انقلاب مسیری درست را طی کرده است، اضافه کرد: ملت ما تا اینجا محکم ایستاده و در صحنه‌های حساس انقلاب در میدان حضور داشته و آن را حفظ کرده‌اند اما همچنان خطر در کمین انقلاب است.

وی ادامه داد: این انقلاب ادامه دهنده و تداوم بخش انقلاب پیامبر اعظم (ص) است و می‌خواهد ضربه‌هایی که به ۱۱ امام وارد شده را جبران کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه ادامه راه انبیا ملتی غیور، صبور، مقاوم و انقلابی را می‌طلبد، عنوان کرد: ما در میانه راه هستیم و در تکلیف ما مشترک اما نسبت به گذشتگان وظیفه‌ای مضاعف داریم و باید مراقب باشیم اغواگری دشمنان خارجی و اذناب داخلی آنها ذهن ما را منحرف نکند.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات امروز ما به دشمن خارجی و بخشی به ناکارآمدی مدیران پیشین باز می‌گردد اما امروز دولتی انقلابی داریم و اصلاح امور نیاز به مدتی صبر و مقاومت و حوصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: بعضی از ضعف‌ها و اشتباهات به حرکت انقلاب لطمه می‌زند و باید مراقب ادامه مسیر انقلاب باشیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha