یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غلامحسین مهدوی نژاد

حوزه/ امام جمعه موقت سمنان گفت: حساب انقلاب و نظام اسلامی را از برخی کم‌کاری مسئولان باید جدا کرد، اهداف اصلی این انقلاب از ابتدا نزدیکی حاکمیت الله و اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد تاریخی امام خمینی (ره) این شهر همزمان با جشن چهل و سوم انقلاب گفت: شاهان پهلوی برای ما قیافه شاه می‌گرفتند اما انگلیسی‌ها آن زمان که رضاشاه را نخواستند بیرونش کردند.

وی تاکید کرد: محمدرضا شاه حافظ منافع انگلیس و نه حافظ منافع مردم ایران بود، به همین خاطر دولت های انگلیس و آمریکا تلاش کردند او را نگه دارند که با حمایت مردم و امام خمینی (ره) درهم شکسته شد.

مهدوی نژاد ادامه داد: آنچه باید جوانان و فرهیختگان بدانند این است که انقلاب و نظام اسلامی را از برخی کم کاری مسئولان جدا کنند، این انقلاب زمانی که به پیروزی رسید اهداف اصلی داشت و آن نزدیکی حاکمیت الله و نزدیکی به اسلام بود.

وی تاکید کرد: جهاد تببین را در نظر بگیرید، انقلاب با وجود عملکرد مسئولان پس از انقلاب با تمام افت و خیزها دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورده است، برای مثال اگر قدیمی‌ها یادشان باشد پزشکان عمومی پاکستانی و بنگلادشی و هندی در ایران طبابت می‌کردند اما اکنون ایران قطب پزشکی است.

امام جمعه موقت سمنان ابراز کرد: دلسوزان انقلاب باید کار کنند و آنها که دوران سخت پهلوی را درک کردند باید به نسل بعدی آن تجربیات را انتقال دهند زیرا برخی که از ارزانی گذشته می‌گویند باید ببینند که چند درصد از مردم در آن زمان توانایی خرید داشتند.

امام جمعه موقت سمنان افزود: اقتدار کشور امروز در سایه همدلی و وحدت با تمام مشکلات شکل می‌گیرد و مبادا حرکتی شود تا دشمنان از آن سو استفاده کنند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha