یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مفتی اعظم چاد

حوزه/ شیخ احمد النور الحلو، مفتی اعظم جمهوری چاد در سخنرانی اخیر خود در کنفرانس بین المللی صلح برای آفریقا که در کشور موریتانی برگزار شد از تلاش های نسل جدید و جوانان در آفریقا به منظور احیای موازین دین و شریعت، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته و در آخرین روز از دومین کنفرانس بین المللی صلح برای آفریقا که با حضور بیش از پانصد نفر از سران، علما، رؤسای جمعیت‌ها و مکاتب اسلامی، در شهر نوآکوشت پایتخت کشور موریتانی برگزار شده بود، شیخ احمد النور الحلو مفتی اعظم کشور جمهوری چاد ایراد سخنرانی نمود.

وی در بخش آغازین از صحبت‌های خود به مجاهدت‌های نسل جدید و جوانان در زمینه دین اشاره کرد و افزود: در محضر شما بزرگان و علما خداوند را گواه می‌گیرم که نسل جوان امروز در آفریقا شبانه روز در تلاش است تا مفاهیم و ارزش‌های دینی آسیبی نبیند و شریعت اسلام با قوت سابق به مسیر خود ادامه دهد.

وی با اشاره به نفوذ برخی از فرهنگ‌های مسموم غربی در بین جوامع مسلمان در آفریقا تاکید کرد: امروز نیازمند آن هستیم تا آفریقا و به ویژه جوانان منطقه مورد توجه بیشتری قرار گیرند زیرا که همواره اسلام در آفریقا مورد هجمه جریان‌های مسموم غربی قرار داشته و دارد فلذا علما در این میان باید نقش کلیدی ایفا کنند.

لازم به ذکر است، دومین دور از اجلاس بین المللی صلح برای آفریقا از نهم تا یازدهم ماه فوریه در شهر نوآکشوت پایتخت کشور موریتانی و با حضور جمع بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha