شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه / نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با همکاری مدیریت حوزه علمیه قزوین، نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و سازمان بسیج طلاب و روحانیون در مدیریت حوزه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه استان قزوین از حضور به یادماندنی ملت ایران در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن تقدیر کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: ملت ایران با توجه به شیوع بیماری کرونا با حضور همیشگی خود درخیابانها و معابر جواب محکم و کوبنده‌ای به یاوه گویان و یاوه سرایان دادند.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بیان کرد: آنچه که امروز برای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران مهم است اینکه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: بیانیه از سوی شخصیتی تأثیرگذار در جهان صادر شده که به اعتراف دشمنان رهبری ایران یک عالم اندیشمند و دارای تجربه گران سنگ از مسائل جهان و کسی که می‌تواند با یک سخنرانی تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به نقش و تأثیرگذاری روحانیت و حوزه‌های علمیه در جامعه، باید پیشگام تبیین و تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب باشند و بیانیه سرفصل همه منابر و سخنرانی‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیان دستاوردهای انقلاب و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب و دیگر کشورهای اسلامی، تقویت روحیه امید در مردم، تقویت اخلاق و معنویت در جامعه، تقویت وحدت و مبارزه با تفرقه و معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است و ما باید زمینه را به‌گونه‌ای فراهم آوریم که مخاطبان اصلی آن یعنی جوانان در صدد فهم بیانیه و ایفای نقش خود برآیند

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه نگاهی دقیق، عالمانه و هوشمندانه به مسیری که انقلاب اسلامی در این چهل سال طی کرده، به‌خوبی اشاره می‌کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی شرایط و دستاوردهای گذشته، حال و آینده انقلاب را مورد ارزیابی قرار دادند

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب به خاطر شعارهایی که مطرح کرد هر روز در حال گسترش است و این شعارها منطبق با فطرت انسانی است که در چندین گزاره بیان شده که شامل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت، برادری و … است؛ این گزاره‌ها مربوط به تمام نسل‌ها و عصرهاست.

حجت الاسلام معبودی، عدالت و مبارزه با فساد را از بندهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی اجرای عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است و در طول ۴۳ سال انقلاب در این مقوله اقدامات زیادی صورت گرفته است و توانستیم عدالت را در سراسر کشور توسعه داده و با فساد مقابله کرده و اجازه داد نشد که فساد سیستمی شود، امروز نیز دولت پرچم مقابله با فساد را برداشته است.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری ولایت فقیه بیش از ۴۳ سال بدون ذره‌ای انحراف از اصول در مسیر خود حرکت می‌کند و دشمنان همواره در تلاش بوده با اعمال تحریم‌ها، چالش‌ها و سختی‌ها، جمهوری اسلامی را به زانو درآوردند، اما نه تنها موفق نبوده بلکه ایران به سرعت به سمت آرمان‌های خود در حال حرکت است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در بیانیه رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته روحیه «ما می‌توانیم» است؛ جوامعی می‌توانند توسعه و پیشرفت داشته باشند که دارای هویت باشند و احساس توانمندی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha