سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رستاخیز

حوزه / امام جمعه شیبکوه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با یک بسته محتوایی و برنامه مشخص وارده شده است و پای توافقی را امضا می‌کند که تضمین محور و راستی‌آزمایی شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز در خطبه‌های نماز جمعه بخش شیبکوه که در مصلای مجتمع فرهنگی حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد، «نبوت» را جزو اصول اصلی جامعه توحیدی دانست و اظهار کرد: دین شامل برنامه‌هایی برای سعادت اخروی و دنیوی بشر است که از طریق پیام‌آوران و از طرف خداوند متعال در اختیار انسان قرار گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که قوام دین به نبوت است، ابراز کرد: انسان برای دسترسی به این برنامه انسان‌ساز باید از ۲ حجتی که خداوند در اختیار او قرار داده است، استفاده کند. خداوند برای هدایت انسان ۲ حجت «عقل» و «پیامبران و ائمه» را فراهم کرده است.

امام جمعه شیبکوه، با اشاره به محدودیت عقل برای کشف راه سعادت در زندگی، بیان کرد: عقل به دلیل محدودیت‌هایی که دارد، نمی‌تواند نیاز بی‌نهایتی انسان را برطرف کند و باعث رشد او در زندگی شود؛ به همین جهت خداوند متعال پیامبران و جانشین‌هایی برای بهره‌مندی انسان‌ها قرار داده است.

حجت‌الاسلام رستاخیز، با ذکر این نکته که کار پیامبران مژده برای سعادت بشر است، تصریح کرد: مژده دادن به بهشت، امنیت و از بین بردن فقر از دیگر وظایف پیامبران الهی بود و مردم را از آتش جهنم بیم می‌دادند.

وی، با بیان اینکه اگر انسان‌ها می‌خواهند نجات پیدا کنند و نقصشان برطرف شود باید از پیامبران پیروی کنند، گفت: رسول خدا می‌فرماید: ماه رجب، شهر عظیم است و عظمت این ماه به دلیل انتصابش به خداوند متعال است.

امام جمعه شیبکوه ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد از شب‌های قدر که فضیلت آن از ۸۰ سال عبادت برتر است استفاده کند، باید از ماه رجب شروع کند و خودش را برای شب قدر آماده کند.

توانایی تولید نوشت‌افزار علاوه بر تأثیر اقتصادی، اثر فرهنگی هم به همراه دارد

حجت‌الاسلام رستاخیز اظهار کرد: راهبرد اصلی در جهاد اقتصادی امروز اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی در ادبیات اقتصاد کشور اضافه شد و دولت‌مردان نیز باید از آن تأثیر بپذیرند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک نقشه کلان در جهاد تبیین است، تشریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید به جهاد تبیین فرمودند یکی از الگوهای عملی در این جهاد تبیین، همین اقتصاد مقاومتی است که نقش مردم و مسئولان در آن مشخص است. اقتصاد مقاومتی هم هویت بخش است و هم انسجام درونی در جامعه ایجاد می‌کند.

امام جمعه شیبکوه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در خصوص توانایی ایران در تولید نوشت‌افزار، خاطرنشان کرد: نوشت افزار ایرانی اسلامی کالای راهبردی و حیاتی کشور است که هم جنبه فرهنگی هم جنبه اقتصادی دارد. این محصول صرفاً یک محصول فرهنگی نیست بلکه بخشی از یک چرخه بزرگ‌تر اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام رستاخیز افزود: خوشبختانه تولید این کالا با حمایت گفتمانی و هدایت رهبر حکیم به خوبی رشد کرده که امیدواریم با حمایت دولت مردمی تولید ملی به ویژه این محصول رشد بیشتری داشته باشد.

ایران بسته پیشنهادی جدید در وین ارائه کرده است

وی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با یک بسته محتوایی و برنامه مشخص وارده شده است و پای توافقی را امضا می‌کند که تضمین محور و راستی‌آزمایی شده باشد.

امام جمعه شیبکوه تصریح کرد: آمریکا، سه کشور اروپایی و به‌خصوص رژیم غاصب صهیونیستی باید بداند که با اجرای نمایش‌های مختلف نمی‌تواند موضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد مذاکرات تغییر بدهند. ایران دست دشمن را خوانده آمریکا و اروپا باید بدانند شرایط هرگز به سال ۱۳۹۲ بر نخواهد گشت.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha