شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین استاد عالی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه گفت: جریان باطل با هجمه فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، رسانه ای، به فرموده رهبری حکیم در حقیقت جنگ ترکیبی را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین عالی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه، با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره انعام «وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ۚ وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ»، گفت: خداوند در این آیه، می‌فرماید «و این گونه برای هر پیامبری دشمنانی از شیاطین انس و جن قرار دادیم، که برای فریب مردم همواره گفتاری باطل ولی به ظاهر آراسته و دلپسند به یکدیگر القا می‌کنند، و اگر پروردگارت می‌خواست چنین نمی‌کردند، پس آنان و آنچه را به دروغ به هم می بافند واگذار».

وی در ادامه با بیان اینکه در عصر ظهور هم در برابر امام زمان (عج)، سفیانی و جریان باطل، «یوحی بَعضُهُم إِلی بَعضٍ» وجود دارد، دشمنان در مقابل مسیر انبیا (ع) را طبق آیه قرآن، «شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ» بر شمرد و گفت: جریان باطل سخنان زیبا، شبهات آراسته، «غُرورًا» برای فریفتن مؤمنین، در محافل خصوصی به یکدیگر یاد می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه تفسیر آیه که خداوند می‌فرماید: «وَلَو شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلوهُ» اگر خدا نمی‌خواست هیچ قدرتی و توانی برای این کارها را نداشتند، اظهار کرد: ساختار عالم برای چالش با حریف باطل است که جریان حق می‌تواند قدرت پیدا کرده و انسان به کمال برسد.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری حکیم در خلال جنگ ترکیبی، دستگاه ابلیس با راه اندازی جنگ شناختی، در صدد است که در شناخت و باورهای جامعه اثربگذارد، تا لغزش و انحراف مؤمنین ظهور را به عقب بیاندازد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان سه خصوصیت عالمان دین در آخرالزمان را دیندان، دیندار، و دین بان دانست و گفت: دانش دینی بدون تحصیل امکان نداشته و از طرفی اهل علم، اهل عمل، متدین و مرزبان حریم دین بوده که این خود به غیرت دینی نیاز دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha