شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مستند «خونه آبی 2»

مستند «خونه آبی ۲» در هشت قسمت چهل دقیقه ای از امروز شنبه ۳۰ بهمن حوالی ساعت ۱۸:۱۵ از شبکه سوم سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش حوزه از تهران، روابط عمومی گروه هنری رسانه‌ای «آوینا» اعلام کرد: مستند «خونه آبی ۲» به کارگردانی علی صالحی در هشت قسمت از امروز شنبه ساعت ۱۸:۱۰ در شبکه سوم سیما به روی آنتن می‌رود. این مستند داستان یک تیم مستندساز دهه هشتادی است که به یک ماراتن رصدی دعوت شده‌اند، اما در بین راه اتفاقی ناگوار مسیر سفر آنها را تغییر می‌دهد. تمامی عوامل مستند متولدین دهه هشتاد و اصطلاحاً دهه هشتادی می باشند.

مجموعه اول آن تحت عنوان «خونه آبی ۱» سال ۹۷ به نمایش درآمده بود.

در مستند «خونه آبی ۱» تعدادی از نوجوانان دهه هشتادی با میانگین سنی ۱۵ سال خودروی وَن آبی رنگ خود را تغییر کاربری داده و داخل آن را مانند یک خانه کوچک سیار می‌کنند. آنها با خودروی خود راهی سفر راهیان نور شده و این سفر موضوع و سوژه ساخت مستند «خونه آبی ۱» می‌شود. تمامی عوامل این مستند همان نوجوانان ۱۵ ساله هستند.

این مستند با حمایت و همکاری سازمان اوج در هشت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از شبکه‌های افق، مستند، تهران، امید، جام جم و قرآن به نمایش گذاشته شد.

پس از دو سال در تابستان سال ۱۳۹۹ عوامل مجموعه «خونه آبی» شروع به ایده پردازی، سناریونویسی و طراحی مستندی جدید می‌کنند، اما اسپانسری برای مستند آنها پیدا نمی‌شود و همین امر بهانه‌ای است تا آنها به دلیل مشکلات مالی داخل ون خود را شبیه یک کافه کنند تا قدری از مخارج گروه را از این راه تأمین کنند.

در همین حین دعوت نامه ای به دست آنها می‌رسد برای حضور در یک ماراتن رصدی در شهداد کرمان به عنوان کم سن ترین و جوان‌ترین مجموعه مستندساز. همین دعوت نامه بهانه شروع مجموعه دوم مستند «خونه آبی» می‌شود.

در اسفندماه سال ۱۳۹۹ عوامل تولید از تصویربردار تا صدابردار و تدوین گر و… همراه با تهیه کننده و کارگردان و مربی مجموعه علی صالحی که همزمان با کار هنری مراقبت از اخلاق و درس این تیم نوجوان را نیز برعهده دارد با خودروی وَن آبی راهی شهداد کرمان می‌شوند.

تیم با فکر یک استقبال گرم و حضور در هتل پنج ستاره به مقصد نزدیک می‌شود که ناگهان در مسیر دچار حادثه‌ای ناگوار شده و به ناچار در منطقه‌ای دور از دسترس و حتی بدون آنتن موبایل زمین گیر می‌شود و ۵ روز پر ماجرا و پر اتفاق آغاز می‌گردد.

مرحله تصویر برداری نزدیک به یک ماه و مرحله پس تولید مستند ۲ ماه زمان برده است و تمامی عوامل آن دهه هشتادی هایی هستند که کارگردان‌ِ اثر، به مدت ۴ سال بر روی تخصص‌های آنها کار کرده است

حاصل زحمات و فعالیت‌های این تیم نوجوان مستند «خونه آبی ۲» در هشت قسمت چهل دقیقه‌ای است که از امروز شنبه ۳۰ بهمن حوالی ساعت ۱۸:۱۵ از شبکه سوم سیما به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha