یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه گیلان

حوزه/ مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه‌های آزاد استان گیلان گفت: بارها امام(ره) فرمودند که نهضت ما زمینه‌ساز شروع انقلاب حضرت مهدی است؛ پس باید به این مسأله توجه کنیم که درک صحیح از این انقلاب یعنی درک صحیح از حکومت مهدوی.

حجت‌الاسلام غلامرضا تقی‌زاده، مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان گیلان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درباره نشست هم‌اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» گفت: مهدویت، حرکت و جریانی امید بخش، تحول گرا و تمدن ساز در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول معنوی دانشگاه‌ها است، و اگر به زیرساخت‌های آن توسط مسئولین توجه شود، تحول آفرین خواهد بود.

وی افزود: جریان‌سازی و گفتمان‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و در نهایت تمدن مهدوی، یکی از آن زیرساخت‌هایی است که می‌تواند موانع ایجاد این فرهنگ را برطرف کند، البته باید با ایجاد تشکیلات و یارگیری‌های انسجام یافته، متحد، هماهنگ و همراه با ایجاد انگیزه‌ها و محرک‌های مرتبط باشد.

تقی‌زاده گفت: دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد گیلان، فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی شروع کرده است، و با شروع کرونا به صورت وبینار و نشست‌های مجازی تا امروز به فعالیت خودش ادامه داده است.

مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه‌های آزاد استان گیلان، گفتمان‌سازی را حرکت سازنده‌ای دانست و اظهار داشت: گفتمان‌سازی انسان را در مسیر شناخت دقیق آن مسأله قرار می‌دهد و از شناخت دقیق، شناخت حقیقی حاصل می‌شود که باور ساز است.

وی، نتیجه مطلوب گفتمان‌سازی در مسئله مهدویت را شناخت حقیقی از امام و امامت دانست و گفت: شناخت حقیقی از امام زمان (عج)، نقطه شروع مهمی در زندگی ما مسلمانان است و این یعنی تحول در شخصیت انسان، و ما به دنبال چنین تحولی هستیم.

تقی‌زاده ادامه داد: فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت که از زمان شروع در سه سطحِ اساتید، کارمندان و دانشجویان بود، تا به امروز داشته و نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته است، یکی از نتایج مهم این فعالیت، انجام به موقع و هفتگی این مقوله در کلیه واحدها چه حضوری و چه وبیناری بوده و نشان دهنده این است که فرهنگ مهدویت در دانشگاه آزاد گیلان در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.

وی، موانع فرهنگ‌سازی را نداشتن نگاه عمیق و کارشناسانه به مسئله مهدویت از سوی مسئولین، نداشتن برنامه‌های منسجم، هدفمند و طولانی مدت، عدم ایجاد انگیزه‌های لازم در این زمینه عنوان کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص باید مسیر ارتقای ارزشی اعتقادی اساتید دانشگاه‌ها را در اولویت مسائل پژوهشی قرار دهد و یک استادی که در زمینه‌های فوق فعالیت‌های خاصی انجام داده می‌تواند در دانشگاه و جامعه منشأ اثر باشد.

مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه‌های آزاد استان گیلان گفت: بارها امام (ره) فرمودند که نهضت ما زمینه‌ساز شروع انقلاب حضرت مهدی است، پس باید به این مسأله توجه کنیم که درک صحیح از این انقلاب یعنی درک صحیح از حکومت مهدوی.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha