سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با استکبار این است که ما با جهاد تبیین جامعه دینی خود را نسبت به نقشه‌ها و شیطنت‌های استکبار آگاه کنیم تا با مقاومت و استقامت، به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت بعثت رسول اکرم (ص)، درد و گرفتاری دنیای کنونی را نتیجه دور شدن از آموزه‌های الهی و فلسفه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) دانست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز می‌بینیم کشوری مانند فرانسه که مدعی آزادی در دنیا است، در مراکز علمی خود با زنان محجبه و دختران مسلمان برخورد می‌کند یا در کشوری مانند هندوستان درحالی‌که همچنان قوانین جاهلانه بر آن حاکم بوده و هر نوع مکتب و ایده ضد بشری و فاسد در آن کشور آزادانه کار می‌کنند؛ اما سران همین کشور مانع از ترویج مکتب نورانی اسلام می‌شوند.

وی اضافه کرد: امروز در خیابان‌های هندوستان حدود ۶۰۰ میلیون مسلمان امنیت روحی و اجتماعی نداشته و اجازه برگزاری مناسک دینی خود را ندارند و سردمداران این کشور نیز با اقدامات خود وخامت موضوع را تشدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز می‌بینیم هر کس در برابر ظلم و زورگویی استکبار جهانی بایستد او را تروریست می‌دانند و این وضع دنیای جاهل و فاسد است.

وی تصریح کرد: در چنین جهان فاسدی، از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با استکبار این است که ما با جهاد تبیین جامعه دینی خود را نسبت به نقشه‌ها و شیطنت‌های استکبار آگاه کنیم تا با مقاومت و استقامت، به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید در کنار نقدهای منصفانه به عملکرد دولت، از اقدامات شایسته صورت گرفته نیز قدردانی شود، اظهار کرد: یکی از اقدامات ستودنی دولت سیزدهم آزادسازی سواحل دریاها بود.

وی افزود: اگرچه آئین‌نامه اجرایی آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر از سال ۸۶ ابلاغ شده بود و باید اجرا می‌شد؛ ولی متأسفانه هیچ یک از دولت‌ها به این موضوع ورود نکردند تا اینکه خوشبختانه این مهم بعد از ۱۴ سال با حرکت بزرگ انقلابی دولت سیزدهم اجرایی شد و آزادسازی سواحل دریا در مدت ۲۰ روز انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اجرایی شدن آئین‌نامه آزادسازی ساحل دریا بعد از ۱۴ سال نشان داد اگر مردم و قوای سه‌گانه با هم باشند و اجزای حاکمیت در کنار هم قرار گیرند هیچ مشکلی لاینحل باقی نمی‌ماند؛ ازاین‌رو امیدواریم این تلاش و هماهنگی در راستای حمایت از تولید و صنعت و رفع مشکلات این بخش نیز ادامه یابد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: در خراسان شمالی صنایع خرد و کلانی در حال فعالیت هستند؛ اما برخی از این صنایع با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند که این موضوع باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: باید مسئولان و متولیان این بخش خود به دنبال صنعتگر و تولیدکننده رفته و مشکل و مانع موجود را جویا شوند و با هماهنگی و جدیت برای رفع آن تلاش کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha