چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسن عباسی

حوزه/ دکتر حسن عباسی گفت: روح حاکم بر تمام علوم انسانی در حال تدریس در بیشتر مراکز آموزش عالی، تثلیث است؛ خود دانشمندان غربی اذعان دارند که علومی همچون فیزیک کوآنتوم ریشه تثلیثی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین پیش از ظهرامروز در همایش «جهاد تبیین، راهبردها، موانع و راهکارها» که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: ما باید با حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن به مسیری که پروردگارمان از ما خواسته است مردم را دعوت کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی نوع دعوت از جنس جدال احسن است؛ زیرا ما با دشمنانی روبرو هستیم که در پی استحاله روحیه دینی مردم دنیا می باشند.

عباسی خاطرنشان کرد: اینترنت جهان توسط یک سازمان نظامی به نام NSA در آمریکا کنترل می شود؛ در جدال احسن می بایست بدانیم که اینترنت یک پدیده غیرنظامی و غیرسیاسی نیست.

وی جدال احسن را بهترین رویه در جهاد تبیین دانست و گفت: برای مقابله با دشمنان اسلام باید از نقاط ضعف خودشان علیه آن ها استفاده کنیم؛ اقتصاد جهان فروپاشیده و کشور آمریکا که مدعی ابرقدرتی است میلیون ها دلار بدهکاری دارد و این نقطه ضعفی بزرگ برای آن است.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: اطاعت از قواعد کفار از منظر قرآن کریم ممنوع است؛ ما باید علاوه بر عدم اطاعت از ضعف این گونه قواعد علیه آن ها روشنگری کنیم.

وی با اشاره به لزوم اسلامی سازی علوم انسانی، افزود: روح حاکم بر تمام علوم انسانی در حال تدریس در بیشتر مراکز آموزش عالی تثلیث است؛ خود دانشمندان غربی اذعان دارند که علومی همچون فیزیک کوآنتوم ریشه تثلیثی دارند.

عباسی بیان داشت: مسئله اول در جهاد تبیین و مقدمه آن جهاد کبیر است.

وی گفت: تهدید اصلی جمهوری اسلامی نورمالیزیشن است؛ عادی سازی ارزش های غرب در جوامع اسلامی؛ دشمنان اسلام به دنبال مطابق کردن طبع مردم مسلمان با خودشان هستند.

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: ما باید با شناخت استراتژی و نقشه های دشمن بتوانیم علیه آن ها اقدام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با قواعد آموزش و پرورش نشأت گرفته از آموزه های غربی نمی توان به تربیت اسلامی رسید، عنوان داشت: تبیین طرح های دشمنان اسلام می تواند مردم را در اتخاذ شیوه های تقابل با آن ها آگاه و متنبه سازد.

عباسی گفت: ما باید بدانیم که مشکلات قبل و بعد از تبیین چیست؟؛ ما نمی توانیم در جهاد تبیین تفکیکی بین مشکلات قبل از آمدن بیّنه و بعد از آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بعد از آمدن بیّنه، ایجاد تفرقه است؛ مثلاً بعد از آمدن بیّنه ای به نام انقلاب اسلامی تفرقه هایی را مشاهده کردیم؛ یا پس از آمدن رسول اکرم (ص) تفرقه بین امت اسلام را دیدیم.

رئیس اندیشکده یقین از راه برگرداندن افراد جبهه حق را یکی از شگردهای اصلی شیطان در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه جبهه حق در طول تاریخ بارها با فرقه های «ملامتیه» روبرو بوده است.

وی گفت: ما امروز در عرصه جهاد تبیین به فهم درست جهاد کبیر و مقابله با نرمالیزیشن باید بپردازیم.

عباسی بیان داشت: تا ۲۵ سال آینده سه جانبه گرایی در دنیا حاکم خواهد بود؛ روس ها به دنبال آزادی اوکراین از چنگ غرب هستند؛ چینی ها به دنبال تایوان و ایران اسلامی به دنبال آزادسازی فلسطین و ثقل استراتژیک آن می باشد.

وی با اشاره به ناتوی عربی افزود: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با ایجاد اتحادی با عنوان طرح ابراهیم، ایران اسلامی را محاصره و به زعم خودش مهار نماید.

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: تشکیل ناتوی غربی، ناتوی عربی و پیمان آگوست سه جبهه تشکیل یافته از سوی غرب است؛ جنگ روسیه با اوکراین سنگ محکی برای سنجش وفاداری ناتوی غربی به هم پیمانانش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha