یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ صادقیان

حوزه/ صادقیان تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) نوید دهنده صلح و وحدت و تقریب است و رسول خدا(ص) فرمودند: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا وَظُلْمًا»، «او زمین را پر از عدل و داد می‌کند، همانطور که پیش از آن پر از جور و ستم بوده است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، شیخ محمد صادقیان، نویسنده و پژوهشگر اهل سنت تالش امروز در نشست هم اندیشی "منجی در آیینه ادیان و مذاهب" که در دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، با تسلیت شهادت نمازگزاران پیشاور پاکستان، اظهار داشت: ما اهل سنت هر گونه حرکت افراطی را از هرکسی محکوم می‌کنیم، امت اسلام، «امت وسط» است، «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً»، (سوره بقره آیه 143) ما مسلمان‌ها نباید افراط و تفریط داشته باشیم.

وی افزود: خداوند تفسیر قرآن کریم را بر عهده پیامبر(ص) قرار داد، «وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوی‌« و منشأ سخنان رسول اکرم(ص) خدا بود، و از هوای نفس خودشان چیزی نمی‌گفتند، اطاعت از پیامبر(ص) به منزله اطاعت از خدا است.

روحانی اهل سنت تالش به عقیده مهدویت اشاره کرد و افزود: عقیده به مهدویت را همه فرق اسلامی قبول دارند و آن را اعتقادی اصیل و ریشه‌دار برگرفته از قرآن و سنت و سیرت رسول الله(ص) می‌دانند. همچنان که ذات وجود و مبارک این موعود در آینده، بنابر آنچه در روایات مختلف و متعدد فرقین آمده از جمله: «یَخْرُجُ فِی آخِرِ أُمَّتِی الْمَهْدِیُّ، یَسْقِیهِ اللهُ الْغَیْثَ وَتُخْرِجُ الْأَرْضُ نَبَاتَهَا، وَیُعْطِی الْمَالَ صِحَاحًا وَتَکْثُرُ الْمَاشِیَةُ، وَتَعْظُمُ الْأُمَّةُ،»، «در آخر و پایان امتم، مهدی ظهور می‌کند که خداوند متعال (به برکت او) باران می‌باراند، گیاهان از زمین می‌رویند، و اموال توسعه و فزونی می‌یابد، امّت اسلامی بزرگ و قدرتمند می‌شود.»

شیخ صادقیان تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) خود نوید دهنده صلح و وحدت و تقریب است که رسول خدا(ص) فرمودند: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا وَظُلْمًا»، «او زمین را پر از عدل و داد می‌کند، همانطور که پیش از آن پر از جور و ستم بوده است».

وی افزود: عقیده مهدویت نیز می‌تواند بهترین الگو برای رسیدن به این هدف باشد؛ از این رو الگوپذیری از این عقیده می‌تواند بهترین قدم برای برداشتن بدان هدف غائی باشد.

پژوهشگر اهل سنت تالش گفت: از بزرگی و عزمت حضرت مهدی(عج) این است که پیامبر خدا حضرت عیسی(ع) در پشت سر حضرت نماز می‌خواند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha