چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
گردهمایی هیئات مذهبی

حوزه/ اجتماع شورای هیئات مذهبی استان قم همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این اجتماع، با تاکید بر اینکه توسعه جشن‌های نیمه شعبان از یک روز به بیش از ۱۰ روز از میلاد سیدالشهدا تا میلاد امام زمان(عج) یکی از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران است اظهار کرد: در طول این روزها جشن‌های متعدد با محوریت ایران همدل و با حضور هیئات مذهبی استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در شبی که عزیزان ما از اصفهان مهمان مسجد مقدس جمکران هستند ۲۲۰ اتوبوس و بالغ بر ۹ هزار نفر عهد انتظار با مهدی موعود(عج) خواهند بست گفت: در شب‌های دیگر نیز از استان البرز ۵ هزار نفر و استان مرکزی دو هزار نفر به مسجد مقدس جمکران می‌آیند تا با امام زمان عهد نوکری ببندند. همچنین گردهمایی جوانان عاشورایی با حضور ۳ هزار نفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جشن ویژه ملیت‌های مختلف نیز در طول این دهه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود گفت: همایش‌های متعدد اقشار و زنان و… نیز در این ایام در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادیان نیز در این مراسم با اشاره به فضائل ماه شعبان، اظهار کرد: ماه شعبان ماه کشمکش بین خیر و شر است، از یک طرف ملائکه می‌آیند و مردم را به خیر دعوت می‌کنند و از طرف دیگر شیاطین مردم را به شر دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایمان و نور از ناحیه حضرت مهدی(عج) به ما می‌رسد تصریح کرد: اگر کسی بخواهد از برکت و نورانیت ماه شعبان بهره ببرد باید به حضرت ولیعصر(عج) متوسل شود و یکی از وظایف هیئات مذهبی این است که واسطه بین مردم و حضرت حجت(عج) شوند.

این سخنران مذهبی با تاکید بر اینکه هر قدمی که در هیات در این ایام برداشته می‌شود مورد عنایت حضرت حجت(عج) است گفت: در هیئات مذهبی باید از مسیر سیدالشهدا(ع) دل‌ها را به امام زمان(عج) متصل کرد و همه را به یاد انتظار و ظهور انداخت.

وی با بیان اینکه لازمه اتصال به جریان امام زمان(عج) رعایت اصولی چون خواندن مناجات شعبانیه، بریدن دل از دنیا و… است اظهار کرد: اگر بخواهیم هیاتی شایسته امام زمان(عج) و بسترساز اتصال به جریان ایشان باشیم باید منیت‌ها را بگذاریم کنار و دل از دنیا ببندیم و از این درگاه است که به مسیر سیدالشهدا(ع) خواهیم رسید.

سیداحمد علوی یکی از شعرای استان قم در این اجتماع به شعرخوانی در وصف ائمه اطهار(ع) و میلاد امام زمان(عج) پرداخت.

همچنین در بخشی از این برنامه اجرای سرود و مولودی توسط گروه‌های تواشیح و شعرخوانی استان قم انجام شد.

مولودی‌خوانی و شعرخوانی حاج حسن شالبافان به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت حضرت ولیعصر امام مهدی(عج) از مداحان استان قم نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha