شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیین تکریم و معارفه مدیرکل ارشاد خوزستان

حوزه/ خلیلیان، فرهنگ را زیربنای حرکت جامعه دانست و گفت: فرهنگ غنی استان خوزستان نباید مورد غفلت واقع شود؛ چراکه این استان مهد فرهنگ شیعی بوده و باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، عصر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهارداشت: استان خوزستان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... باید با اهالی خود آباد شود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد توسعه متعادل و همه جانبه در ابعاد مختلف بیان داشت: شاید استان خوزستان از نظر زیرساختی در ۸ سال اخیر دچار مشکلاتی شده باشد که پرداختن‌ به آن‌ها لازم است و ما به صورت جدی این مبحث را دنبال خواهیم کرد تا وضعیت استان را تغییر دهیم اما این امر نباید موجب غفلت مسئولان از مسائل فرهنگی شود.

خلیلیان فرهنگ را زیربنای حرکت جامعه دانست و عنوان داشت: فرهنگ غنی استان خوزستان نباید مورد غفلت واقع شود؛ چراکه این استان مهد فرهنگ شیعی بوده و باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: هرکدام از مدیران در طول خدمت خود فعالیت‌هایی ارائه می‌دهند و هدف اصلی آن‌ها خدمت است؛ بعید می‌دانم که مدیری مسئولیت بپذیرد اما قصد خدمت نداشته باشد.

بیشتر بخوانید؛

آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد

استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه خوزستان، استانی با تنوع قومی و فرهنگی غنی است؛ بنابراین اهالی فرهنگ و رسانه باید از این ظرفیت استفاده کنند تا ضمن معرفی این فرهنگ در سطوح بین‌المللی، استان خوزستان را به اوج برسانیم.

خلیلیان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در جایی که نام خوزستان برده‌ می‌شود، سایرین برای این استان حس مظلومیت و دلسوزی داشته باشند؛ چراکه استان خوزستان دارای ظرفیت‌های عظیمی است و کارهای بزرگی در آن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید در سیاست‌گذاری‌ها تجدید نظر شود، ابراز داشت: هر شخصی که تریبونی در اختیار دارد باید افزون بر یاری رسانی برای از بین بردن نقاط ضعف استان، نقاط قوت را منعکس کند؛ جایگاه استان خوزستان باید در سطح کشور به خوبی نشان داده شود.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه کشور ما با فرهنگ غنی اسلامی دارای زیرساخت‌های مستحکم و ظرفیت‌های خوبی مانند مساجد است که باید به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و ارتباط با مردم قرار گیرد.

خلیلیان در پایان با اشاره به نقش فضای مجازی در زندگی جوانان اظهارداشت: امروزه فضای مجازی به گونه‌ای در حال توسعه است که اگر با آن تطبیق نداشته باشیم عقب می‌افتیم؛ باید از این طریق جوانان را در همه حوزه‌ها با سیاست‌های مناسب به سمت‌وسوی فرهنگ سوق دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha