سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: جوانمردی جنس و سن نمی‌شناسد؛ حبیب بن مظاهر که جزء مسن‌ترین افراد واقعه کربلا نامش آمده، جوانمرد است. همچنین جوانمردی، زن و مرد نمی‌شناسد و الان در عالم هرکس با سیره و روش حضرت زینب (س) پای دینش بایستد، جوانمرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: خدای متعال درباره حضرت ابراهیم (ع) می‌فرماید جوانمردی به نام ابراهیم بت‌ها را شکسته است و توصیف حضرت ابراهیم جلوتر از اسمش آمده است و در حقیقت خدای متعال جوانمردی را همراه جوانی آورده است و جوانان ما به شدت به آن احتیاج دارند.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در سوره مبارکه کهف نیز راجع به اصحاب کهف فرموده است آن‌ها یک عده جوانمرد بودند، به پروردگارشان ایمان داشتند و خدای متعال هدایتشان کرد و امروز هم عشق و محبّت حضرت علی اکبر جوانان مارا دورهم جمع کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چه زمانی صفت «الْفِتْیَةُ» در جوانان ما گسترش می‌یابد؟ زمانی‌که رگه‌های جوانمردی در جوانی رسوخ کند، چراکه جوانی به‌تنهایی هنر نیست و انسان بعد از گذر ایام کودکی و نوجوانی وارد دوران جوانی می‌شود و زمانی هم این دوران تمام می‌شود، البته خود واژه جوان نماد نشاط، اراده قوی، ارزش‌ها و خوبیهاست.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در بستر جوانی، «جوانمردی» هنر است، مانند کاغذ سفید دارای نقش و نگاری که وقتی نقاشی زیبایی روی آن ترسیم شود، هنرِ انسان دیده می‌شود. انسان می‌تواند هم جوان و هم جوانمرد باشد و کسی‌که ظلم می‌کند با اینکه در سن جوانی است، ناجوانمرد است و جوانی که تصمیم می‌گیرد علی‌اکبری زندگی کند، جوانمرد است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به برخی از نشانه‌های جوانمردی بیان کرد: اولین نشانه جوانمردی را می‌توان در اذن میدان گرفتن حضرت علی‌اکبر (ع) از امام حسین (ع) مشاهده کرد که با جوانمردی فرمود ما از کشته شدن در راه خدا ترسی نداریم؛ چراکه حق همراه ما است.

وی ادامه داد: جوانمردی جنس و سن نمی‌شناسد؛ حبیب بن مظاهر که جزء مسن‌ترین افراد واقعه کربلا نامش آمده، جوانمرد است. همچنین جوانمردی، زن و مرد نمی‌شناسد و الان در عالم هرکس با سیره و روش حضرت زینب (س) پای دینش بایستد، جوانمرد است.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: هر جوانی، جوانمرد باشد یاور امام حسین (ع) است و امروز کسب رضایت قلبی پدر و مادر در موضوعات مختلف وظیفه سنگینی بر دوش جوانان ما گذاشته است.

جوانمردی، زن و مرد نمی‌شناسد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha