سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: بنای‌مان بر این باشد کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد که مقدمات توسعه اشتغال و تولید باشد، پشتیبانی شود و موانع را از سر راه او برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: قرآن فرمود هر چه می‌ توانید یاور نیکی و تقوا باشید و هرگز به کمک کردن گناه، معصیت و ظلم و دشمنی نروید که این یک اصل انسانی است که همه مردم دنیا به آن احترام می‌گذارند.

وی تصریح کرد: وقتی بحث برّ و تقوا می‌شود وقتی یک نیازمند را می‌بینیم و مبلغی را به او کمک می‌کنیم، برّ واقعی نیست اگرچه کار خوبی است اما برّ حقیقی آن چیزی است که همه در اشتغال سر جای خودشان باشند و کار زیرساختی برای حفظ شخصیت انسان‌ها انجام دهیم و در حل مشکلات نگاه مقطعی نداشته باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مردم دنبال کرامت انسانی هستند و برای مردم حفظ کرامتشان بسیار ارزش دارد و اگر بتوانیم اشتغال را هر چه بیشتر برای مردم فراهم کنیم، کار خیر و برّ حقیقی انجام داده‌ایم و این مهم خیلی مورد نیاز مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شعار سال ۱۴۰۰ که رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام نهادند، فقط مربوط به امسال نیست و هر ساله می‌بایست مورد توجه قرار گیرد چرا که پایان هر سال، پایان مطالبه حضرت آقا نیست و این مطالبه برای سال‌های آینده هم جاری است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: بنای‌مان بر این باشد کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد که مقدمات توسعه اشتغال و تولید باشد، پشتیبانی شود و موانع را از سر راه او برداریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تشکیل اتاق‌ های اندیشه‌ ورز با رویکرد استفاده از افراد توانمند در حوزه اشتغال و کارآفرینی و بررسی ظرفیت‌های اشتغال در استان بسیار در حل مشکلات اشتغال و صنعت گره‌ گشا خواهد بود.

امام جمعه قزوین با تاکید بر نگاه همه‌جانبه به بسترهای شغلی، گفت: اگر در اتاق‌های اندیشه‌ورز ساعت‌ها به این موضوع بیندیشیم، قطعاً درهای جدید باز می‌شود. استفاده از فضای مجازی و شیوه‌های نوین رایانه‌ای و نرم‌افزاری می‌تواند در حوزه اشتغال به ما کمک کند تا بتوانیم فضاهای شغلی را توسعه دهیم و در این فضا تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه روستاهای استان قزوین درگذشته تولیدات بسیار زیادی داشته‌اند، اظهار کرد: محصولات باغی، لبنیات، گیاهان دارویی، فرش، گلیم، عسل و بسیاری دیگر از محصولات درگذشته در روستاهای استان قزوین تولید و به بازار عرضه می‌شد اما متأسفانه همان روستاها بعضاً امروز به واردکننده این محصولات تبدیل شده‌اند و ضروری است نگاهی نو به این فضا داشته باشیم تا احیا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: لازم است آمارها در حوزه اشتغال دقیق باشد، متأسفانه در برخی از زمان‌ها آمارهای ارائه شده از سوی دولت با واقعیت‌ها همخوانی نداشت و همین موضوع باعث دور شدن از واقعیت‌ها می‌شد و حل مشکل اشتغال را با چالش مواجه می‌کند و امیدواریم در دولت با صداقت و مؤمن امروز با واقع‌گرایی در راستای تحول و حل مشکلات مردم گام‌های جدی برداریم.

موانع سر راه تولید برداشته شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha