سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عارف حسین مسئول روابط عمومی و امور سیاسی مجلس وحدت اسلامی  پاکستان

حوزه / مسئول روابط عمومی و امور سیاسی مجلس وحدت پاکستان گفت: در مقابله با جریان‌های اسلام‌ستیز در دنیا، امروز مسلمانان باید با وحدت اسلامی اختلاف‌نظرها را کمتر کنند و به سمت صلح و وحدت بروند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، در هفته‌های اخیر در خبرها شنیدیم در یکی از مساجد شهر پیشاور پاکستان حمله انتحاری صورت گرفته است که جمعی از نمازگزاران در این انفجار به شهادت رسیدند این اولین بار نیست که شیعیان در نماز جمعه مورد حمله قرار می‌گیرند، چنین حادثه‌ای در کشورهای اسلامی دیگر و مراکز اسلامی در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام عارف حسین، مسئول روابط عمومی و امور سیاسی مجلس وحدت پاکستان در گفتگو با خبرنگار حوزه درباره حملات به مراکز شیعیان و کشتار مسلمانان در دنیا گفت: در حقیقت گروه‌های اسلام‌ستیزی در مقابل اسلام بانام اسلام حمله می‌کنند، گروه‌های اسلام‌ستیز در تلاش هستند با انجام چنین جنایت‌های میان فرق اسلامی اختلاف بیندازند.

وی افزود: هدف اصلی استعمارگران در کشورهای اسلامی و در میان مسلمانان ایجاد اختلاف‌های مذهبی و قومیتی است، می‌خواهند با این کار مردم به‌خصوص نسل جوان نسبت به اسلام نفرت و انزجار داشته باشند تا به این وسیله دین‌داری و اسلام را به دست خود مردم مسلمان از بین ببرد.

این روحانی پاکستانی در ادامه به نقش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این زمینه اشاره کرد و افزود: نخبگان حوزوی و دانشگاهی پاکستان باید تلاش کنند که اسلام ناب و حقیقی را به مردم عرضه کنند، تلاش دشمن این است که اسلام با تعاریف آمریکایی و انگلیسی معرفی شود، حوزه و دانشگاه باید تلاش کنند اسلام ناب محمدی را تعریف کنند.

وی ادامه داد: در مبانی اسلام ناب به‌ جای ایجاد اختلاف به وحدت، گفت‌وگو در سایه امنیت اشاره‌ شده است که همه مسلمانان ضمن حفظ اشتراکات از ایجاد اختلاف پرهیز کنند.

مسئول روابط عمومی و امور سیاسی مجلس وحدت پاکستان با اشاره به اینکه در این کشور اختلاف مذهبی وجود ندارد و شیعه و سنی در مراسم‌ها و مناسبت‌های مذهبی و سنتی یکدیگر شرکت می‌کنند، افزود: در عرصه بین‌الملل تلاش استعمارگران به‌خصوص اسرائیل و آمریکا در دنیا اسلام‌ستیزی است و برای مقابله با وحدت اسلامی دست به چنین جنایت‌های می‌زند.

وی تصریح کرد: در مقابله با جریان‌های اسلام‌ستیز در دنیا، امروز مسلمانان باید با وحدت اسلامی اختلاف‌نظرها را کمتر کنند، به سمت صلح و وحدت بروند، در مقابله با اسلام‌ستیزی باید به انسجام برسند تا در جنگ اسلام و کفر، اسلام پیروز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha