سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعدی گفت: جریان تحریف کارش را هنرمندانه و هوشمندانه انجام می‌دهد؛ پس کجایند آن افسران جوان جنگ نرم، آن صاحبان بصیرت و صاحبان ید و آن عالمانی که خدا از ایشان میثاق گرفته که سکوت نکنند و برای تبیین به میدان بیایند؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی، به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان در مسجد دانشگاه امام صادق علیه السلام به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: جهاد تبیین یکی از سیاست ها و اهداف دانشگاه امام صادق علیه السلام بوده و سیره حضرت علی اکبر(ع) در این مسیر کمک کننده است. چرا که ایشان مظهر جهاد کبیر در هر سه عرصه جهاد با اموال، جهاد به انفس و جهاد به لسان و بیان است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها جهاد تبیین را مطرح فرموده و شما جوانان را افسران جنگ نرم معرفی کرده اند؛ علی اکبر(ع) باید برای جوان امروز ما، خصوصا جوانان فرهیخته و به ویژه دانشجوی دانشگاه امام صادق علیه السلام، نماد این عرصه قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز رسالت سنگین جهاد تبیین بر دوش ماست، اما بخاطر عدم فعالیت بایسته، کار به جایی رسیده که کسانی که هیچ حظ و بهره ای از معارف دینی ندارند و در آن سوی آب ها نشسته اند، در رسانه ها می گویند جهاد تبیین که رهبری مطرح کرده است فاقد مبانی سیاسی و معرفتی اسلام است!

وی اضافه کرد: قرآن کریم در سوره ص می‌فرماید «وَاذْکُرْ عِبَادَنَا إِبْرَاهِیمَ وَإِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ أُولِی الْأَیْدِی وَالْأَبْصَارِ»، در سوره حدید فرموده است«لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ» و در سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید «وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ». قرآن همچنین در مقابل جریان تبیین، خطر جریان تحریف را مطرح می‌کند «یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ»، امروز هم می بینیم که این وقیحان، به گونه ای حقایق را تحریف می‌کنند که جای طلبکار و بدهکار عوض می‌شود و محکمات مذهب و انقلاب را جابجا می کنند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: جریان تحریف کارش را هنرمندانه و هوشمندانه انجام می‌دهد؛ پس کجایند آن افسران جوان جنگ نرم، آن صاحبان بصیرت و صاحبان ید و آن عالمانی که خدا از ایشان میثاق گرفته که سکوت نکنند و برای تبیین به میدان بیایند؟ در راس جریان تبیین هم خود رهبری انقلاب قرار دارد که سیاست های راهبردی حرکت جریان حق را هم تعیین و هم تبیین می کند.

وی ادامه داد: اتفاقات دنیای امروز عبرت های بزرگی دارد. کجایند آنان که نظریه می دادند که دنیای فردا دنیای گفتمان و مذاکره است و نه دنیای موشک؟ کجاست آن جریان خزنده تحریف که این نظریه را در پارادیم خلع سلاح موشکی و تضعیف توان دفاعی ما بزک می‌کرد؟ آیا این نظریه پردازان نباید مسئولیت نظریات مخرب و مضر خود را بر عهده گرفته و هزینه آن را بپردازند؟ تحولات دنیای امروز را ببینید. آن هایی که با طناب پوسیده غرب به چاه رفتند و خود را خلع سلاح کردند برای ما بزرگترین عبرت هستند و جریان تبیین نباید اجازه دهد این مسائل فراموش گردد.

سعدی خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید وظیفه خود را در عرصه جهاد تبیین بدانند و به آن عمل کنند. ما امروز برای جهاد تبیین به نقشه راه نیاز داریم. کار ژورنالیستی نیست، کار علمی دقیق و هوشمندانه میخواهد و نقشه راهی باید طراحی شود. اصحاب خرد و قلم و رسانه باید به میدان بیایند و نظام مسائل این عرصه شناسایی شود. باید یک مرکز رصد داشته باشیم تا مواضع تحریف شناسایی شود و با هم افزایی و دست به دست هم دادن به مقابله با این جریان بپردازیم.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی مبتنی بر نظریه راقی ولایت فقیه شکل گرفته است. امروز اصل این نظریه و الزامات تحقق آن به تبیین نیاز دارد. حوزه و دانشگاه مخاطب این مسئله هستند و در حوزه های علمیه باید ابتناء حکمرانی بر فقه جعفری، محور تولید علم قرار گیرد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) یادآور شد: امروز رسالت بسیار سنگینی داریم. همه نهادهای مسئول دانشگاه و مجامع و تشکل ها را دعوت می‌کنم که به این کارهای مهم و کلان بپردازند. وزارت علوم به یک نقشه راه و یک سند جامع و طراحی نظام مسائل نیاز دارد. طرف مقابل ما هندسه حرکت تحریفی خود را طراحی کرده و صف آرایی ها هم شکل گرفته است. تک تیرانداز و عقبه فکری هم مشخص شده و رسانه هایشان به شدت فعالیت می کنند. امروز باید به زبان هنر و رسانه این مطلب را به جامعه منتقل کنیم که اتفاقا آن نظریه ای که حافظ منافع ملی است، همین نظریات دینی خردمندانه است و این به یک حرکت تبیینی جهادی نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha