یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهرستانی

حوزه/  حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی از برخی از جشن ها و مراسم و کم توجهی به بعضی حواشی مجالس شادمانی و سرور و مداحی ها و عدم رعایت برخی شئون انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدجوادشهرستانی، در دیدار ستادمردمی دهه مهدویت، خواهان فعالیت مستمر تشکل های دینی و موسسات پیرامون عقیده و فرهنگ انتظار و مهدویت شد.

موسس مراکز جهانی علمی و پژوهشی آل البیت(ع)، با اظهار تاسف از اینکه بسیاری کارهای خوب و موثر فقط بصورت مقطعی و در ایام خاص انجام میشوند و دربقیه ایام و در طول سال به فراموشی سپرده می شود، تاکید کرد: پیرامون امام زمان(عج) باید هر روز و مداوم وجود امام حیّ و صاحب امر و زمان(عج) را برای خودمان و جامعه با برنامه های حکمت آمیز و بر اساس معارفی که از اهل بیت به ما رسیده است ، برای نسل های حاضر و آیندگان تعلیم بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان روایت مهمی که از چند امام معصوم و بویژه از امام رضا علیه سلام نقل کردند که می فرماید: رحم الله مَن احیا امرِنا و توضیح داد: آنگاه که از امام سوال شد چگونه امر شما را احیا کنیم ، فرمود : یتعلم علومنا و یعلمها النّاس فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا ( میزان الحکمه ج۸ )

نماینده آیت الله العظمی سیستانی سپس در شرح این روایت گفت: کسانی که کار علمی و فرهنگی می کنند باید طبق این فرمایش معصوم همیشه و همه جا به بطور دقیق به آن عمل کنند و محاسن کلام و سیره ناب و اخلاق معصومین را در همه جهان ، بگوش مردم برسانند و این وظیفه همه ما می باشدو باید کوشش دائم بکنیم.

وی، همچنین در بخشی از صحبت خود اظهار داشت که همه وجود ما و همه توفیقات ما و هرچه توان و مقدورات داریم همه به یمن وجود امام زمان است و در سایه وجود او زندگی می کنیم و کار میکنیم ، پس باید لحظه ای از این عقیده فاصله نگیریم و در هیچ حالی امام زمان خود را فراموش نکنیم .

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مورد رویکرد محتوایی و غنی سازی جشن ها و مراسم نیمه شعبان و پربار نمودن آنها و استفاده از شخصیت ها و خطبای متخصص و محقق توصیه نمود.

وی در مورد برخی از جشن ها و مراسم و کم توجهی به بعضی حواشی مجالس شادمانی و سرور و مداحی ها، عدم رعایت برخی شئون شامخ و الهی امام زمان را تذکر داد و به قراردادن مبداء و جهت و مسیر پیاده روی که نیمه شعبان از حرم حضرت معصومه به سمت مسجد جمکران بوده است انتقاد کرد و توصیه نمود که حرکت ها و پیاده روی ها و دسته جات از هرمکانی بایستی به مقصد حرم مقدس این بانوی بزرگوار باشد، و حرم باید محور و کانون توجه باشد زیرا حرم همه اهل بیت علیهم السلام است.

در این جلسه آیت پیمان و حجت الاسلام زند از مسئولین ستاد مردمی دهه مهدویت پیرامون وظایف و برنامه های این ستاد مردمی بخصوص فعالیت برای فرهنگ سازی و غنی کردن آیین های جشن و سرور و گسترش فعالیت ها ی آموزشی و پژوهشی و تبلیغی در کشورها و مناطق شیعه نشین جهان و تبیین موعود گرایی و منجی گرایی و بشارت های ادیان بر وجود منجی عالم و اقامه کننده عدل الهی صحبت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha