یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1014512
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
سیامک محبی

حوزه/معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز، گفت: هفت مرکز درمانی در این ایام برای واکسیناسیون عمومی مردم فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی با اشاره به اینکه پنج مرکز خدمات جامع سلامت جهت ویزیت و درمان سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در ایام نوروز فعال خواهند بود، اظهار کرد: مراکز امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) و پردیس از ساعت ۸ تا ۲۰ و مراکز فرقانی و شهدا تنها در شیفت صبح آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیش‌بینی تمهیدات لازم، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی در ایام نوروز را دارد.

محبی با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز، ادامه داد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون شماره(۱) واقع در میدان روح الله و مرکز شماره (۲) واقع در بلوار کارگر (مرکز موسی بن جعفر(ع) از ساعت ۸ تا ۲۰ و مراکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره)، فرقانی، پردیس و شهدا نیز در شیفت صبح روند تزریق واکسن کرونا برای عموم و همچنین مادران باردار را دنبال خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین مرکز واکسیناسیون ویژه کودکان واقع در بوستان مهدی در تمام ایام به جز ۲۹ اسفند از ساعت ۱۴ تا ۲۰ آماده ارائه خدمت است.

به گفته محبی مرکز واکسیناسیون حرم مطهر همچنان بصورت شبانه روزی در خدمت مراجعان در ایام نوروز است.

فعالیت شبانه‌روزی سامانه ۴۰۳۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت شناسایی زودهنگام موارد ابتلا در مادران باردار و ارجاع به موقع آنان به سطوح تخصصی، جهت دریافت خدمات بهداشتی درمانی به موقع، سامانه کشوری ۴۰۳۰ آماده ارائه مشاوره تلفنی بصورت شبانه روزی به مادران و در صورت نیاز ارجاع به سطوح تخصصی است.

محبی با اشاره به ضرورت نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز، تصریح کرد: تیم‌های بازرسی ویژه گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی قم از تاریخ ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در تمام ایام تعطیل و غیرتعطیل با هدف تامین سلامت همشهریان در شرایط کرونایی فعالیت داشته و علاوه بر نظارت بر اماکن تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، هتل‌ها، رستوران‌ها و مهمانپذیرها در شهر و روستا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دقیق و مستمر خواهند داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha