سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1014542
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
سلام تهران

حوزه/ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره آمادگی تهران برای پذیرش مسافران صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پرهام جانفشان در برنامه سلام تهران در خصوص تدارک اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران برای ایام نوروز گفت: تهران یک راه ارتباطی است که جاذبه‌های بی‌نظیر دارد. ما تورهای تهرانگردی را از طریق فضای مجازی فعال کرده‌ایم‌. در حال حاضر امکان تهران‌گردی و شهرستان‌گردی در سایت ویزیت تهران بارگذاری شده است.

وی از برگزاری شب‌های فرهنگی در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های تهران میزبان شب‌های فرهنگی خواهند بود.این ویژه برنامه از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۱ ادامه دارد. در هر شب ویژه یک شهر، موسیقی، آئین و صنایع دستی آن شهر به نمایش گذاشته می‌شود و یک سخنران مطرح درباره آئین‌های آن شهر صحبت می‌کند، همچنین برنامه‌های جنگ هم برقرار است.

به گفته این مقام‌مسئول، نمایشگاه صنایع دستی بدون واسطه از دیگر طرح‌های نوروزی است و در حال حاضر چهل نقطه تهران از جمله موزه فرش و برج میلاد میزبان این نمایشگاه هستند.

جانفشان با اشاره به استقرار پایگاه استقبال از نوروز در ورودی هر شهر به منظور آشنایی مسافران با جاذبه‌های آن شهر، ابراز داشت: اولین کتاب راهنمای گردشگری تهران رونمایی شد و راهنمای توریستی خانواده محور است. قرار است خلاصه کتاب هم به زبان انگلیسی منتشر شود.

وی در پایان یادآور شد: مسافران برای انتقال انتقادات و پیشنهادات خود در ایام نوروز با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha