پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یاسین حسین آبادی

حوزه/معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از ویژگی ها و شاخص های مراسمات مناسبتی و مذهبی مسجد مقدس جمکران، مردمی بودن آن ها است به طوریکه در دهه مهدویت دهها مراسم به همت استان های مختلف در مسجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران صبح امروز جمعه طی سخنانی در ویژه برنامه میلاد منجی عالم بشریت در جمع نمازگزاران، میهمانان و مجاوران این مکان مقدس اظهارکرد: با راه اندازی پویش مردمی «به عشق مهدی(عج) هواداریم» شاهد بودیم در اقصی نقاط کشور حرکات ارزشمندی صورت می گیرد به طوریکه روز گذشته در مسابقه فوتبال، طرفداران هر دو تیم، یکصدا شعار «به عشق مهدی(عج) هواداریم» سر می دادند و جای دارد از شبکه های مختلف سیما و همراهی ویژه ایشان با برنامه های مسجد مقدس جمکران را، تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: اگر ما گره از مشکل دیگران باز نکنیم نمی توانیم بگوییم همدلیم و امسال در مسجد مقدس جمکران قرار است روی این مفهوم کار کنیم.

معاون فرهنگی مسجدمقدس جمکران ادامه داد: امام زمان(عج) سالها منتظر ظهور هستند و مشکل جای دیگر است یا در خود مامومین یا در ارتباط آنها با یکدیگر یا در ارتباط آنها با امام؛ در روایات تاکیدشده تا همدلی بین مومنان شکل نگیرد ظهور محقق نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل تاخیر غیبت همین همدل نبودن مومنین است و راهکار آن گره گشایی است خاطرنشان کرد: اگر ما گره مشکل دیگران را باز نکنیم نمی توانیم بگوییم همدلیم و امسال در جمکران قرار است روی این مفهوم کار کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: ما باید دغدغه داشته باشیم گره از کار یک یا چند نفر به یاد امام زمان بگشاییم؛ هوای یکدیگر را داشته باشیم، نمی توانیم هوای پدر و مادر، همسر، فرزندان و دیگران را نداشته باشیم و بگوییم امام زمانی هستیم.

وی اضافه کرد: همه باید به عشق امام زمان(عج) هوادار باشیم و باید نیمه شعبان را آغازی برای گره گشایی از یکدیگر بدانیم. اگر اینطور شدیم حضرت به ما سر می زنند، گره گشایی از مردم مورد توجه حضرت است و خادمین ایشان هم باید سرلوحه کارشان گره گشایی از همدیگر و مردم باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha