دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: مردم نجیب و شریف ما در بدترین شرایط اقتصادی هم از یاد اقشار ضعیف غافل نمی شوند و آنچه را که دارند با آنها قسمت می کنند و این در نزد خدا از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی، در خطبه های نماز جمعه امروز زنجان با تاکید بر اینکه سلامتی و امنیت ۲ نعمت بزرگی است که هیچ چیز جای آن را نمی گیرد، گفت: نعمت بزرگ امنیت را مدیون سربازان گمنام امام زمان و همه نیروهایی که دست در دست هم برای تامین آن تلاش می‌کنند هستیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب خطاب به سربازان گمنام امام زمان گفت: به فرمایش رهبر معظم، وزارت اطلاعات به عنوان یک پایگاه عظیم در مبارزه و جهاد محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر اهمیت جایگاه سربازان گمنام امام زمان تصریح کرد: برای سربازان گمنام همین افتخار بس که سینه هایشان به مدال" سربازان گمنام" امام زمان مزین است.

خاتمی با اشاره به زحمات همه نیروهایی که در تامین امنیت کشور نقش شایسته‌ای دارند گفت: آرامش و آسایشی که امروز نصیب ما شده است حاصل تلاش سربازان گمنام امام زمان و همه نیروهایی است که دست در دست هم داده و برای تامین امنیت کشور جهاد می‌کنند.

وی از امنیت به عنوان مهمترین وابستگی و ارزشمندترین دارایی در کشور نام برد و گفت: امنیت و آسایش نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به عید بزرگ نیمه شعبان، اهمیت و ارزش آن را وصف ناپذیر عنوان کرد و افزود: نیمه شعبان به خاطر ولادت وجود مقدس امام زمان (عج) بعد از شب های قدر، از درجه و اهمیت بالایی برخوردار است.

خاتمی بر تاکید بر اینکه باید همه شئونات مختلف زندگی ما خوشایند امام زمان باشد تصریح کرد: اگر نوع نگرش و زیست ما اعتقادات و برخوردهای مختلف اجتماعی ما اعم از برخوردهای بین کارگر و کارفرما، مردم با یکدیگر، مدیر و کارمند و ..خوشایند امام عصر باشد، قطعاً رشد اخلاق و معنویت را در پی خواهد داشت.

وی از نیمه شعبان به خاطر وجود مقدس امام زمان، سرآمد بهاران، عیدها، ولادت ها نام برد.

امام جمعه زنجان در ادامه با گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: ماه اسفند بیشترین شهید در سطح کشور و استان را به خود اختصاص داده است و بسیاری از عملیات های بزرگ و مهم در این ماه رخ داده است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: ما باید قدردان رشادت های ایثارگران و صبوری های خانواده های آنها باشیم.

وی در ادامه حوزه را خاستگاه بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تحصیل کرده حوزه علمیه قم است و بسیاری از مراجع و علمای بزرگ شیعه هم از حوزه علمیه برخاسته‌اند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال بسیار پر فراز و نشیبی بود، اظهار داشت: اعدام ده‌ها مسلمان بی گناه در عربستان از جمله رخدادهایی بود که با آنکه وجدان بشری را به درد آورد، اما هیچ تأثیری در آنهایی که صدای حمایت از حقوق بشر و حقوق حیوانات آنها، گوش فلک را کر می‌کند، نگذاشت.

خاتمی تاکید کرد: همه می دانند که بزرگترین جنایتکار و بزرگترین آدم کش و قانون شکن جهان فقط و فقط کشور آمریکاست که در راستای منافع خود حرکت می کند و برایش تفاوتی ندارد که عده‌ای بی گناه در گوشه از دنیا کشته شوند.

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به کمک‌های مومنانه مردم و نهادهای مختلف در شرایط ناشی از کرونا و شب عید، اظهار داشت: مردم نجیب و شریف ما در بدترین شرایط اقتصادی هم از یاد اقشار ضعیف غافل نمی شوند و آنچه را که دارند با آنها قسمت می کنند و این در نزد خدا از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha