سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عابدینی - کاظمی

حوزه/ آیین تکریم و معارفه فرماندار قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان قزوین، اظهار کرد: اگر تلاش‌های ما برای زمینه سازی ظهور باشد باید خدا را شکر کنیم و اگر این‌گونه نباشد وقتمان را تلف کرده‌ایم و اکنون در مجموعه نظام جمهوری اسلامی که حرکت به سمت زمینه‌سازی ظهور حضرت را اراده کرده است، شایسته‌ترین انسان‌هایی هستند که باید میلاد آن حضرت را به ایشان تبریک گفت.

وی با اشاره به آیات سوره طه، خاطرنشان کرد: وقتی خدای متعال به حضرت موسی (ع) مسئولیت می‌سپارد و از او می‌خواهد کارش را با مبارزه با فرعون آغاز کند و زمین را از شرک و بدی پاک کند، حضرت موسی (ع) می‌گوید «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی ... وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی» که یعنی بتوانم رسانه فعال و بیان رسا داشته باشم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در ادامه آیات سوره طه حضرت موسی (ع) می‌گوید که «وَاجْعَلْ لِی وَزِیرًا مِنْ أَهْلِی»، "اهل" در اینجا یعنی شایستگی رسالت‌هایی که به عهده حضرت موسی (ع) را داشته باشد و اگر حتی برادرم را به کار گرفتم به خاطر شایستگی‌اش است نه بخاطر اینکه برادرم من بود.

امام جمعه قزوین افزود: شاید سؤال کنیم که حضرت موسی (ع) این درخواست‌ها را برای چه کاری از خداوند تقاضا کرد؟ پاسخش در آیه ۳۳ سوره طه آمده که فقط به خاطر این که عالم به نام و یاد خدای متعال آراسته شود، یاد خدا هم فقط ذکر گفتن نیست، بلکه آن است که چیزی که خدا می خواهد همه جا دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: هر تقاضای حکیمانه‌ای که پیش خدای متعال ببریم خدا آن را رد نمی‌کند برای اینکه فرمود «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» مسلّم است که هر تقاضای درستی را می‌پذیرد.

وی با اشاره به اعدام ۸۱ نفر در عربستان خاطرنشان کرد: این فاجعه‌ای که صعودی‌های یهودی مآب به وجود آوردند و ۸۱ انسان بی‌گناه و مظلوم که حقیقتا مشمول آیه ۷۵ سوره نساء بودند را اعدام کردند؛ همان‌ مسلمانانی هستند که رسول گرامی اسلام (ص) ما را به حمایت از آنان سفارش و تاکید فرموده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ما که اکنون در عصر نبوت خاتم‌الانبیاء (ص) و هم در عصر ظهور هستیم و حوادث و نشانه‌هایی می‌بینیم که خیلی بیشتر باید خودمان را برای ظهور حضرت آماده کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به معنای ذکر در آیه ۳۴ سوره طه ابراز کرد: اگر می‌خواهیم پای کار ذکر باشیم یعنی باید پای کار قرآن کریم باشیم و قرآن کریم معدن و مرکز نماز، تسبیحات و عبادات است و هر ماموریت قرآنی مصداق ذکر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اشاره به آیه ۴۱ سوره حج درباره مصداق ذکر اظهار داشت: اکنون ذکر در عصر ظهور قرآن کریم است و اگر کسی می‌خواهد اهل ذکر باشد یعنی از هر امکاناتی برای اقامه دین باید استفاده کند و اقامه نماز ستونِ ساختمان دین است و عدالت، وحدت، قوام اقتصادی، رسیدگی به محرومین و... از جمله اقامه دین است.

وی افزود: «وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ» آیه ۳۲ سوره حج نیز مصداق دیگری از ذکر است و امروز در جای‌جای این شهر شهیدپرور کهن، که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بخواهم اسامی بزرگان این دیار را نام ببرم دو الی سه ساعت وقت نیاز است، نام و نشان خوبی ها دیده شود و همه ما مخاطب این آیه شریفه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اگر ارائه خدمت در دستگاه های گوناگون به مردم به گونه‌ای شود و مسئولان به دنبال کارهایی بروند که مشکلات مردم را حل می‌کند و اولویت ها را پیاده کنند، در این صورت رضایت مردم کسب می شود؛ تعظیم شعائر تنها نصب تابلو و پرچم نیست، بلکه به معنای این است که مردم احساس راحتی کنند.

وی درباره تقوا تصریح کرد: تقوا در اینجا یعنی گره ای از کار مردم باز کنیم و عهد و پیمان‌مان با خدا را فراموش نکنیم و پای اصول و ارزش‌های اخلاقی محکم بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال در آیه ۱۲ سوره مریم می فرماید «خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ» چه کسانی مخاطب این کلام خداست؟مسئولان مختلف در نظام جمهوری اسلامی اولین نفراتی هستند که مخاطب این آیه هستند؛ اگر دستورالعمل ها را از قرآن کریم دریافت کردیم و پای اصول قرآنی محکم ایستادم و از ربا وحشت داشته باشیم آن وقت این معنا محقق می شود. همه ما مسئولیت داریم که عدل و قسط را برپا کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران تاکید کرد: هرکجا که هستیم باید کاری کنیم که دلها به هم نزدیک شود و انسان ها دیده شوند و رفتارهای سلیقه ای، حزبی و جناحی جای خودش را به تصمیمات حکیمانه عاقلانه و بر اساس شایستگی ها و مهارت هارا بدهد و اگر این کار نکنیم شرمنده شهدا خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با اشاره به آیه ۵ سوره قصص بیان کرد: خدای متعال می فرماید همه باید برای زمامداری مستضعفان در زمین قیام کنند و در مسیر آرمان های امام زمان (عج) باید همگان قیام کنیم و اراده خدا با اراده مردم گره بخورد تا اینکه لیاقت را در ما ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با تبریک انتصاب عباس کاظمی به عنوان فرماندار جدید شهرستان قزوین، از محمد شفیعی فرماندار سابق قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha