دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دیرباز گفت: با توجه به نقش اصلی شرکتهای‌دانش‌بنیان در «اتصال ایده به فناوری»، دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری و خصوصا اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی نقش بسیار کلیدی و اساسی در این عرصه دارند که همه ما وظیفه داریم در این عرصه و حرکت سریع تر به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم با برنامه ریزی و همت مضاعف عملکرد شایسته ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم به مناسبت فرارسیدن سال نو در پیام تبریکی آورده است: ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج)، آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی و حلول سال ۱۴۰۱ را به حضور تمامی دانشگاهیان گرامی دانشگاه قم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

حلول سال جدید و گردش یک بار دیگر زمین به دور خورشید نشانی از عظمت بیکران خدای متعال است و برای انسانها پندی برای توجه به گذران عمر و اغتنام نعمت حیات و فرصت بازبینی در نیات، روحیات و رفتارهای گذشته.

شایسته است همه ما درسالی که گذشت محاسبه کنیم که به چه میزان در مسیر عبودیت خدای متعال طی طریق کرده ایم، به اولیاء الهی نزدیکتر شده ایم و امام عصر (عج) را از خودمان خرسند کرده‌ایم.

سال ۱۴۰١ توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید،دانش‌بنیان،اشتغال آفرین نام گذاری شده است.

به لطف خدای متعال و با همت عموم ملت ایران در سال گذشته گام‌های نسبتا خوبی در جهت مانع زدایی و پشتیبانی از تولید برداشته شد؛ اما باید گام های بلندتری متناسب با نیاز کشور برداشته شود. بنابراین لازم است امسال با قوتی بیشتر گام مهم دیگری که در مرتبه رفیع‌تری هم قرار دارد برداشت شود.

با توجه به نقش اصلی شرکتهای‌دانش‌بنیان در «اتصال ایده به فناوری»، دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری و خصوصا اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی نقش بسیار کلیدی و اساسی در این عرصه دارند که همه ما وظیفه داریم در این عرصه و حرکت سریع تر به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم با برنامه ریزی و همت مضاعف عملکرد شایسته ای داشته باشیم.

با عنایت خدای متعال، سال ۱۴۰۰ برای دانشگاه قم سالی کم نظیر در تلاش و پیشرفت و انجام کارهای بزرگ بود و امیدوارم این مسیر با همدلی و تلاش همه دانشگاهیان، در سال۱۴۰۱ شتاب بیشتری داشته باشد که ان شاءالله چنین خواهد بود.

در پایان به روان پاک امام و شهدا و به خصوص قهرمان نامدار کشورمان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حرم و سلامت درود می فرستیم و از درگاه الهی برای درگذشتگانمان به ویژه مرحوم آیت الله قاضی طلب رحمت و برای رهبر عزیز و همه مسلمین و مستضعفان عالم طلب سلامت و عافیت نموده و دعا می‌کنیم همه مردم دنیا و به ویژه ملل مسلمان و مردم کشورعزیزمان از تمامی بلیات مصون و محفوظ باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha