دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پارکینگ خودرو

حوزه/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای تأمین پارکینگ خودرو گفت: هیچ مشکلی بابت پارکینگ نداریم و مکان‌های مناسبی برای پارک‌ خودروی مسافران در نظر گرفته‌شده است.

به گزاش خبرگزاری حوزه، مسعود طبیبی با اشاره به اقدامات در حوزه حمل‌ونقل در ایام نوروز اظهار داشت: این روزها به دلیل تعطیلات نوروز جمعیت زیادی از مردم قم و حتی مسافرین در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند که این موضوع باعث‌شده در بعضی از ساعات روز و در برخی نقاط، تراکم خودرو افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در میدان ۷۲‌ تن جمعیت زیادی از مسافرین درخواست جابه‌جایی و مسافرت داشته و این موضوع باعث شده بود برای چند دقیقه ترافیکی در آن منطقه ایجاد شود که با همکاری سازمان پایانه‌های مسافربری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌قم، تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار مسافرین قرار گرفت تا این مشکل حل شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در رابطه با آمار تلفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز بیان کرد: در سال گذشته تلفات جاده‌ای ما در نوروز ۸ کشته بود، خوشبختانه این آمار از روز یکم فروردین ۱۴۰۱ تا به امروز به ۲ کشته کاهش پیدا کرده و علاوه بر تعداد کشته‌ها آمار مجروحین نیز نزولی بوده است.
وی افزود: متأسفانه تصادفات خسارتی امسال افزایش پیدا کرده که از نظر ما در مهندسی و مدیریت ترافیک با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تقاضا، این حجم قابل پیش‌بینی بوده است.
طبیبی با تأکید بر اینکه یکی از نکات عمده که می‌تواند در کاهش شدت تصادفات اثر زیادی گذارد، حرکت مستمر گشت‌های راهور در سطح شبکه است، ابراز کرد: این نکته مهم‌ترین خواسته ما از پلیس راهور است که امیدواریم در دستور کار آن‌ها قرار گیرد.
وی در رابطه با راهنمای مسافرین خاطرنشان کرد: در راهنمایی زائرین و مسافرینی که به قم سفر می‌کنند قطعاً از نظر تابلوهای راهنمایی محدودیت‌های زیادی داریم و به این منظور به مسافرین تأکید می‌کنیم که برای تردد در سطح شهر قم از نرم‌افزارهای مسیریاب استفاده کنند، علاوه بر این، ما از طریق خدمات مشاوره‌ای درصدد بهینه‌سازی هدایت کاربران در سطح شهر به سمت کاربری‌های پر جذب هستیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای تأمین پارکینگ خودرو گفت: هیچ مشکلی بابت پارکینگ نداریم و مکان‌های مناسبی برای پارک‌ خودروی مسافران در نظر گرفته‌شده است، در بعضی از ساعات تعدادی از پارکینگ‌ها ظرفیتشان پر می‌شود اما با توجه به تدابیری که در ماه‌های گذشته صورت گرفته‌شده هیچ‌جای نگرانی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    نرخ پارکینگ را هم عادلانه اعلام نمایید