دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موقعیت مهدی

حوزه/ در "موقعیت مهدی" حقیقتاً با یک اثر درست و جذاب روبرو هستیم که می تواند با اقشار مختلف مخاطبان خود ارتباط لازم را برقرار کند و این نشانه مهمی از توفیق یک فیلمساز در بستر سینمای ملی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بسیاری از کسانی که چه در جشنواره فیلم فجر و چه در اکران نوروزی به تماشای "موقعیت مهدی" نشستند، بر این نکته اذعان دارند که این فیلم بدون هیچ تردیدی بیش از یک سر و گردن از متوسط فیلم های چندین سال اخیر سینمای ایران از حیث فنی و محتوایی بالاتر است و از این حیث باید گفت که "موقعیت مهدی" در ژانر خاص خود در سپهر هنر هفتمِ وطنی ماندگار شده است.

یک اثر دراماتیک و در عین حال حماسی آن هم با سکانس هایی درخشان و چشم نواز که مورد تأیید و حمایت رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته و علاوه بر آن، بسیاری از منتقدان شاخص کشور نیز به ستودن نخستین اثر سینمایی "هادی حجازی فر" در مقام کارگردان پرداخته اند.

به تعبیر رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، "فیلم در مجموع روایتی درست، جذاب و پر از حس و حال و صمیمی از زندگی شهید باکری در موقعیت های مختلف زندگی اش ارایه می کند و حاصل کار نیز موفق بوده است. "

آن چه باعث جذابیت بیش از پیش این فیلم سینمایی برای اقشار مختلف مردم شده، آن است که در برانگیختن حس حماسه و عشق کامیاب است تا آن جا که می تواند هم اشک از مخاطب بگیرد و هم باعث شکفتن لبخند بر لبان او گردد.

البته لازم بود که در زمینه فیلمنامه از حیث شخصیت پردازی، کار قوی تری را شاهد می بودیم اما با این حال با یک اثر درست و جذاب روبرو هستیم که می تواند با اقشار مختلف مخاطبان خود ارتباط لازم را برقرار کند و این نشانه مهمی از توفیق یک فیلمساز در بستر سینمای ملی است.

نکته حائز اهمیت دیگر آن که از حیث پرداخت دراماتیک و همچنین ظرفیت قصه گویی، زندگی و به خصوص نقش آفرینی سرداران شهید ما در سال‌های دفاع مقدس و حتی پس از آن، جذابیت‌های بسیاری از نگاه فرمی و محتوایی برای تولید فیلم‌هایی درخشان و قوی و ماندگار در تاریخ سینمای این مرز و بوم دارد.

گذشته از لزوم عنایت به این مباحث حرفه ای در پرداخت هنرمندانه از سینمای جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود که به چنین سرمایه‌های گرانقدری توجه بیش از پیشی داشته باشد، چه آن که بی شک ما امروز امنیت و اقتدار خویش را مرهون آن عزیزان سفر کرده هستیم؛ عزیزانی که البته همچنان در جامعه ما تأثیرگذار هستند و بر سر سفره پرتنعم حضرت حق، روزی دار و ایضاً روزی رسان می‌باشند.

نکته واپسین هم این که در فیلم" موقعیت مهدی"، با فروش قابل توجهی که در گیشه سینماها داشته، به درستی و شایستگی اثبات شد که چگونه می‌توان با بهره گیری از ظرفیت عظیم هنر- صنعت – رسانه سینما و البته داشتن دغدغه و انگیزه لازم برای پرداختن به این قبیل مقوله‌ها، بخشی از دلاورمردی ها و سبک زندگی مؤمنانه و شجاعانه شهدای والامقامی چون مهدی و حمید باکری را بر روی پرده بزرگ سینما به تصویر کشید و در عین حال تحسین عام و خاص را نیز برانگیخت.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha