شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی محمد قادری

حوزه/ علی محمد قادری گفت: نرخ معلولیت در کشور ما تقریباً ۱۰ درصد می باشد؛ برای اولین بار به دنبال اجرای این طرح هستیم تا خانم های دارای همسر معلول با طیب خاطر به پرستاری همسرانشان بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی محمد قادری مدیرکل سازمان بهزیستی کشور عصر دوشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن تبریک حلول ماه رمضان گفت: در حال حاضر ۲میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار و بالغ بر ۷میلیون نفر تحت پوشش و حمایت این سازمان قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی، افزود: نرخ معلولیت در کشور ما تقریباً ۱۰ درصد می باشد؛ حدود ۳ میلیون نفر از این تعداد به دلایل مختلفی از دریافت حمایت های تاکنون بی بهره مانده اند.

قادری خاطرنشان کرد: مسائل مختلفی موجب می شود تا تحت پوشش قرار گرفتن افرادی ذیل سازمان بهزیستی ضرورت یابد؛ مسائلی همچون اعتیاد، تصادفات، بیماری های خاص از جمله این مسائل می باشند.

وی سازمان بهزیستی را در زمینه پیشگیری از آسیب های مختلف اجتماعی دارای برنامه اعلام کرد و گفت: در زمینه تعاون می توانیم تعاونی هایی برای مددجویان این سازمان راه اندازی نماییم تا از آلام آنان بکاهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دنبال برنامه جدیدی مبنی بر تشکیل بانک اطلاعاتی در زمینه استعدادیابی در میان مددجویان سازمان بهزیستی هستیم؛ در بین رتبه های برتر کنکور سراسری گذشته افراد زیادی از مددجویان این سازمان دیده شدند.

وی با اشاره به طرح بازنشستگی خانم های دارای همسر معلول افزود: برای اولین بار به دنبال اجرای این طرح هستیم تا خانم های دارای همسر معلول با طیب خاطر به پرستاری همسرانشان بپردازند.

قادری بیان داشت: لازم است تمام نهادهای حمایتی به اجماع برسند و مشخص نمایند به طور دقیق چه تعداد فقیر مطلق و بی سرپناه در کشور داریم؛ منابع نیز باید از حالت پراکندگی درآمده و با ایجاد میز مشترک نهادهای حمایتی با مشارکت حوزه گردآوری شوند تا مدیریت منسجم و دقیق تری در مورد آن ها اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت: زمانی که فقه و شریعت وارد دستورهای رفتاری ما شود قطعاً خداوند نیز به کارها برکت داده و وقایع خوبی را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha