یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حمید علی بخشی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت:  با روزه در ماه مبارک رمضان باید اندام خود را از معاصی نگهداریم، چرا که  روزه ماه رمضان فقط مربوط به شکم نیست؛ بلکه روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح بدن انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان گفت: از نظر امام صادق (ع) واجب ترین عمل اطاعت از خداوند متعال و واجب تر از این واجب، ترک معاصی است.

حجت الاسلام علی بخشی خاطرنشان کرد: تقوای الهی وقتی حاصل می شود، که اندام بدن خود را کنترل کنیم؛ مثلا با زبان دروغ نگوییم و غیبت نکنیم، با گوش غیبت نشنویم و با چشم نگاه حرام نداشته باشیم.

استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: یکی از فضایل ماه مبارک رمضان این است که خدای متعال در این ماه دروازه‌های بهشت را باز و در وازه‌های دوزخ را بسته ساخته است، یعنی اگر کسی در این ماه پرفیض عبادت کند به جنت می‌رود و اگر کسی اندکی هم خود را از گناه و اعمال نا مشروع دور نگهدارد به دوزخ داخل نمی‌شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: فضیلت بزرگ دیگر این ماه این است که ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و آمرزش گناهان است، چنان که که جبرئیل(ع) در رابطه به فضیلت این ماه گفته است که خداوند متعال ذلیل کند کسی را چنین ماه پر برکت و بزرگی برایش برسد و گناهانش بخشیده نشود، یعنی در این ماه مغفرت توبه نکند و آمرزش از خداوند متعال نخواهد و از این ماه پر فیض بگذرد و وی پاک از گناه نشود، در حالیکه این ماه موسوم به مغفرت است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان در درون خود سه عنصر دعا، قرآن و روزه را دارد که باید از این سه عنصر به خوبی استفاده کنیم تا به اهداف و افق های ترسیم شده خود برسیم.

وی اظهار کرد: مومنان و روزه داران باید در ماه پر فیض و برکت رمضان انس خود با قرآن را هرچه بیشتر کنند؛ زیرا انس با این کتاب الهی و آسمانی نجات بخش انسان هاست.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: با روزه در ماه مبارک رمضان باید اندام خود را از معاصی نگهداریم. روزه ماه رمضان فقط مربوط به شکم نیست؛ بلکه روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح بدن انسان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha