دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گزارش تصویری نماز جمعه هرات مسجد محمدیه  18 فروردین 1400

حوزه/ مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات گفت: ما باید در برابر توطئه ها هوشیار و مراقب باشیم، همان‌طور که علمای اهل سنت و طالبان حمله تروریستی به حرم رضوی را محکوم کردند زیرا در هیچ‌ یک از منابع و مذاهب اسلامی بی‌حرمتی، قداست شکنی، توهین به مذاهب و ادیان و اختلاف‌افکنی نیامده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه از افغانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد رجب‌زاده مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات با تأکید بر یادگیری و بهره‌گیری از معارف دینی، به حوادث تروریستی افغانستان و ایران اشاره کرد و گفت: عصر روز جمعه گذشته در زمین ورزشی جوانان در منطقه جبرئیل هرات عده‌ای جوان که در حال ورزش بودند در حمله تروریستی ۵ نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند و جمعی مجروح شدند، همچنین در حادثه تروریستی دیگر در مسجد پل خشتی کابل عده‌ای نمازگزار زخمی شدند.

وی در ادامه با اشاره به هتک حرمت به ساحت مقدس حرم امام رضا (ع) و شهادت و زخمی شدن سه تن از روحانیت شهر مشهد مقدس گفت: در قضایایی از این‌ دست که در گوشه و کنار کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد هدف دشمنان اسلام، قداست شکنی و حرمت‌شکنی است.

مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات ادامه داد: دشمن در سال‌های اخیر تلاش می‌کند به مقدسات مسلمانان ازجمله قرآن کریم، مساجد، امکان مقدس ائمه اطهار (علیهم‌السلام) حمله و حرمت‌شکنی کند، در دو سال گذشته به قرآن کریم اهانت شد، قرآن را سوزاندند به آن اهانت کردند تمام تلاش دشمن این است که حرمت‌شکنی و حمله به مقدسات را در ذهن ما کم‌رنگ کند.

وی افزود: فردی که با عقاید تکفیری با سلاح سرد در فضای باز حرم رضوی جرأت می‌کند وارد شود و به سه روحانی حمله کند هدف او حرمت‌شکنی و ناامن کردن این مکان مقدس و حرمت‌شکنی این مکان مقدس است.

وی بابیان اینکه هدف دیگر دشمنان در کشورهای اسلامی به‌خصوص در افغانستان اختلاف مذهبی است، افزود: در پروژه ایجاد اختلاف و تنش مذهبی در افغانستان بیش از ۲۰ سال است که دشمن تلاش می‌کند در بین مذاهب اسلامی در افغانستان جنگ و اختلاف به راه بیندازد که با هوشیاری علما و مردم مسلمان این کشور خوشبختانه تا به امروز موفق نشده اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب‌زاده تصریح کرد: ما باید در برابر این اتفاقات هوشیار و مراقب باشیم، همان‌طور که علمای اهل سنت و امارت اسلامی (طالبان) حمله تروریستی به حرم رضوی را محکوم کردند زیرا در هیچ‌یک از منابع و مذاهب اسلامی بی‌حرمتی، قداست شکنی، توهین به مذاهب و ادیان و اختلاف‌افکنی نیامده است، کسانی که این حملات تروریستی را انجام می‌دهند اهداف دشمنان اسلام را دنبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha