سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد: شهیدان دارایی و اصلانی اسوه و الگوی ائمه جماعات در قرن‌ جدید هستند؛ انقلاب اسلامی به این درجه رسیده است که ائمه جماعتش به این شکل در مسیر خدمت به شهادت می‌رسند

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، مسئول مدرسه علمیه دارالحکمه تهران، در مراسم بزرگداشت شهیدان حجج الاسلام دارایی و اصلانی که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون تهرانی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار سه رسالت را برای طلاب و روحانیون بیان فرمودند، که این سه وظیفه از برنامه های کلیدی و اصلی هر طلبه و روحانی است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف طلاب تبیین و تبلیغ دین و معارف اسلامی است. بخش دیگر از وظایف روحانیون هدایت کلی جامعه و بطور عام تبیین سیاسی جامعه است که با تجربه انقلاب اسلامی روشن است و با هدایت سیاسی حضرت امام خمینی( ره) ظهور پیدا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مقام معظم رهبری بخش سوم وظیفه و ماموریت سومی که بیان فرمودند، رسیدگی به مسائل اجتماعی و دلجویی از نیازمندان و انجام فعالیت هایی که از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

پناهیان اظهار کرد: بخشی از وظیفه روحانیون پرداختن به موضوعات اجتماعی است که می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند و اگر جایی حقی تضییع شده آن را پس بگیرند، بنابراین یک وظیفه عالم دینی پرداختن به همین امور است.

وی با بیان اینکه شهیدان اصلانی و دارای الگویی برای جامعه هستند، افزود: باید سبک زندگی این شهیدا تدوین شود. وقتی خاطرات زندگی شهید اصلانی مطالعه می شود، واقعا انسان خود به خود به شوق می آید. از خودگذشتگی، جهاد و تلاش برای خدمت به مردم در ایشان موج‌ می‌زد.

مسئول مدرسه علمیه دارالحکمه تهران خاطرنشان کرد: لحظه آخر عمر این شهدا باز هم در جهت خدمت به مردم بوده و پس از زیارت امام رضا(ع) و در مسیر خدمت، به مقام شهات نائل می‌شوند.

پناهیان تصریح کرد: شهیدان دارایی و اصلانی اسوه و الگوی ائمه جماعات در قرن‌ جدید هستند؛ انقلاب اسلامی به این درجه رسیده است که ائمه جماعتش به این شکل در مسیر خدمت به شهادت می‌رسند. این گونه شهادت‌ها به راحتی به کسی داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: خدمات شهیدان اصلانی و دارایی به جامعه شیعی و سنی باعث شده که هیچ‌وقت آنها ‌فراموش نشوند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: شهید محمدصادق دارایی با یک خانواده اهل سنت وصلت کرد و با این کار زندگی‌ شخصی خود را هم در مسیر وحدت بین شیعه و سنی قرار داده بود.

پناهیان در پایان به فتنه‌های آخرالزمان اشاره کرد و گفت: خداوند خودش در مسیر جهاد تبیین‌ پیشگام‌تر از همه است. روشنگری‌های خدا را در تمام بخش‌های زندگی می‌توان دید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha