جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله فیض سرابی را از علاقه مندان به حضرت امام (ره) دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با جان و دل در خدمت انقلاب اسلامی بودند و در اوایل انقلاب از سوی مسئولین أمر در حوزه علمیه قم برای بازرسی کمیته ها مشرف شده و گزارش هایی را در راستای تحکیم و تعدیل کمیته ها به مسئولین ارائه می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی ملکوتی در پی درگذشت آیت الله محمد فیض سرابی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری درگذشت این عالم فقید را ثلمه ای در جامعه روحانیت و مسلمین دانست و گفت: آیت الله فیض سرایی متولد ۱۳۰۶ ه.ش، عضو جامعه مدرسین حوزه و از علمای سابق حوزه علمیه بود.

وی ادامه داد: این عالم وارسته، هیچوقت میان مراجعین و مسئولین واسطه نمی شد، مگر اینکه شرعی بودن امر برای او اثبات می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شخصیت آیت الله فیض سرابی جهات اخلاقی متعددی جمع شده بود، تصریح کرد: از غیبت کردن و شنیدن آن جداً پرهیز می کرد و در حوزه علمیه مشغول به تدریس در سطوح عالی بودند و فضل او برای آشنایان روشن است.

وی آیت الله فیض سرابی را از علاقه مندان به حضرت امام (ره) دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با جان و دل در خدمت انقلاب اسلامی بودند و در اوایل انقلاب از سوی مسئولین أمر در حوزه علمیه قم برای بازرسی کمیته ها مشرف شده و گزارش هایی را در راستای تحکیم و تعدیل کمیته ها به مسئولین ارائه می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی افزود: در مقابل جریان های انحرافی و ضد انقلاب که در آذربایجان حضور داشتند از جمله خلق مسلمان، با تمام قد ایستادند و مقاومت کردند و حتی در این راه مورد تبعیض سوء رفتار و اذیت و آزار هم شدند و بدون کوچک ترین انتظار و توقعی خدمت می کردند.

وی با اشاره به مقام علمی آیت الله فیض سرابی تأکید کردند: ایشان انسان با فضل، عالم و ملایی بود و به دلیل همین جایگاه بالای علمی، ریاست یکی از شعب دیوان عالی قوه قضاییه در استان قم را بر عهده داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وی را والد شهید عنوان کرد و ادامه داد: آیت الله فیض سرابی ارادت خاصی به مقام معظم رهبری داشت و همیشه از مواضع رهبری با تمام وجود دفاع و حمایت می کرد.

وی با اشاره به دوران تحصیل آیت الله فیض سرابی بیان کرد: مرسوم در میان علمای آذربایجان شروع تحصیل از محل خود و در ادامه تحصیلات خود را در تبریز دنبال کرده و از اساتید بهره می بردند، و پس از آن به قم سفر می کردند که ایشان از این مسیر مستثنی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی ادامه داد: مطابق با شرح حالی که به قلم آیت الله فیض سرابی موجود است، از بزرگانی همچون مرحوم داماد، مرحوم امام خمینی (ره) و آیت الله ملکوتی بهره جسته و با شخصیت هایی همچون آیت الله سید مهدی روحانی، آیت الله احمدی میانجی و آیت الله آذری قمی مجموعه ای بودند و جلسات علمی تفسیری را داشتند که وی در این جلسات حضور داشت.

وی در پایان افزود: واقعا جای آن مرحوم خالی است و به دلیل فضائل و جایگاه بالایی که داشت و اخیراً در شهر زرنق مشغول به تأسیس حوزه علمیه ای با کمک خیریه بود که متأسفانه نیمه کاره مانده و امیدوارم که مسئولین حوزه علمیه به آنجا توجه کنند که تأسیس این حوزه به اتمام برسد از آن جهت که در منطقه ای ییلاقی بوده و مناسب سکونت طلاب در ایام تعطیلات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha