شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/حجت الاسلام باقری ارومی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) آستارا، گفت: ترک مبطلات روزه کمترین مرحله روزه‌داری و روزه عوام است که حداقل وظیفه ما در قبال این ماه مبارک و تکلیف الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوره از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) این شهرستان بر بهره‌مندی از برکات مهمانی خداوند تأکید کرد.

وی ضمن توصیه طلاب به مطالعه خطبه شعبانیه به بیان فرازهایی از آن در خصوص برتری ماه مبارک رمضان بر سایر ماه‌ها پرداخت و روزها، شب‌ها و ساعت‌های این ماه را بهترین لحظه‌ها برای مومن روزه دار دانست تا بتواند خود را به خداوند عالم نزدیک کند.

وی به بیان مراتب روزه‌داری پرداخت و گفت: ترک مبطلات روزه کمترین مرحله روزه‌داری و روزه عوام است که حداقل وظیفه ما در قبال این ماه مبارک و تکلیف الهی می‌باشد. مرتبه بعدی روزه خواص است که علاوه بر رعایت حداقل‌های روزه‌داری، مراقب از اعضای بدن برای ترک گناه و معصیت را شامل می‌شود.

باقری ادامه داد: روزه خواص الخواص برترین مرحله روزه‌داری است که در آن علاوه بر رعایت مراحل قبلی، قلب و جان روزه دار چنان مشغول یاد خداست که از حضور غیر خدا و اشتغال به غیر خدا پرهیز می‌کند و این بهترین حالت برای قرب به خداست.

امام جمعه آستارا، روزه را یکی از خاص‌ترین عبادات الهی دانست و با بیان این‌که روزه داری تمرین کنترل نفس است و استمرار آن سبب تقویت مالکیت بر نفس می شود، نتیجه و ثمره آن را بر اساس آیه شریفه ۱۸۳ سوره بقره بهره‌مندی از تقوا عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha