شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تصریح کرد: اگر خدای متعال در قرآن جریان‌های تاریخی را بیان می‌کند تنها صرف بیان تاریخ نیست، بلکه این گفتن‌ها موجب تکامل روحی انسان شود و از تجربه‌های این جریان‌های تاریخی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، روز چهاردهم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت، در تفسیر آیه‌های ۹ و ۱۰ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه‌ها اظهار کرد: "ای اهل ایمان، به یاد آرید نعمتی را که خدا به شما عطا کرد وقتی که لشکر بسیاری (از کافران) بر شما حمله‌ور شدند، پس ما بادی تند و سپاهی بسیار (از فرشتگان) که به چشم نمی‌دیدید فرستادیم، و خدا خود به اعمال شما بینا بود” و “(یادآرید) وقتی که (در جنگ احزاب) لشکر کفار از بالا و زیر بر شما حمله ور شدند و آنگاه که چشم‌ها حیران شد و جان ها به گلو رسید و به وعده خدا گمان‌های مختلف بردید (مومنان حقیقی به وعده حق و فتح اسلام خوش گمان و دیگران بدگمان و ترسان بودند)”".

وی به متذکر شدن قرآن به نعمت‌های الهی اشاره کرد و افزود: خدای تبارک و تعالی در آیه های مذکور می‌فرماید؛ این عزتی که جامعه اسلامی و مسلمانان به دست آوردند یک نعمت الهی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان همیشه باید نعمت های خدا را یاد کند، تصریح کرد: انسان همواره باید قدردان نعمت های الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به امداد غیبی خدای متعال برای کمک به مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: خداوند به وسیله باد و سربازان نادیده دشمنان را در جنگ احزاب نابود کرد و این امداد غیبی پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه انسان ارزش آرامش و فضای آرام را زمانی درک می کند که آن را از دست دهد، بیان کرد: ذکر خدا آرامش بخش دل‌ها است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بیان جریان‌های تاریخی در قرآن را بسترساز تکامل روحی انسان دانست و خاطرنشان کرد: اگر خدای متعال در قرآن جریان‌های تاریخی را بیان می‌کند تنها صرف بیان تاریخ نیست، بلکه این گفتن‌ها موجب تکامل روحی انسان شود و از تجربه‌های این جریان‌های تاریخی استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha